Gå til innhold

Hvordan kan vi forhindre luft i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 3,5 mnd gammel og sover utrolig daarlig! Han er vaaken minst en gang i timen, og viser tydelig ubehag og uro. Ofte ender det med masse store propper og han kaver veldig foer han faar de ut. Jeg masserer magen og toeyer beina, men det blir liksom ikke bedre. Noe jeg kan gi ham eller ta selv? Noe jeg boer unngaa aa spise? Andre raad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve å unngå de tingene som vanligvis kan gi luft:

Kål

Erter

Løk

Krydret mat

Melk

Sjokolade

Kullsyre

Koffeinholdig drikke

Ammete inneholder urter som hjelper på luften. Det samme med fenikkelte. Begge deler kan du gi i små mengder til baby.

Minifom hjelper også på luft.

Skrevet

Småen hadde en uke eller to med veldig urolige netter pga luft i magen og sov dårlig på dagtid. Han fikk da litt minifom før mat og etter et par dager var alt bra igjen :) Hjelper også å ha flere rapepauser iløpet av måltidene, slik at det kommer opp litt og litt og ikke samler seg til en stor luftboble i magen og de ikke får opp alt :) Og så hjelper det med fenikkelte som nevnt over :)

Skrevet

Hei. Jeg har hatt et barn som skreik fra 14.00 noen ganger 16.00 til 01.00 pga luftsmerter i magen. Jeg gjorde følgende(ammet ikke):

-Tenke over mateteknikk

- Prøve ut ulike tåteflasker(dette rådet hadde jeg ingen hell med)

-Prøve ut ulike typer mme og bytte til den som fungerte best

- Prøve malt

-Prøve minifom(ikke minifom og malt i samme flaske)

-Gi sukkervann ved vedvarende magesmerter

-Gjøre gymnastiske øvelser tilpasset baby. Hjelper mot luft plager. Spørr om øvelser ved helsestasjonen.

- Masere baby under beina.Finnes en del punkter/fotsone under bena til babyen som påvirker tarmsystemet.

-Vist ikke problemet går bort av seg selv kontakte kiropraktor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...