Gjest Trollmor og trollungene ♥ Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Vi ser at vår lille på litt over 2 år har veldig dårlig plass i den ene bilen vår. Jeg har alltid vært av den oppfatningen om at barn skal sitte bakovervendt så lenge som mulig, helst til de er over 3 år. Men ser at vi har fått et problem med denne bilen, ettersom hun sitter uten å kunne strekke på bena. Vi har en liten Polo og en stasjonsvogn, jeg bruker stort sett stasjonsvognen og der er det god plass bakovervendt. Det er også jeg som pleier å bringe og hente i bhg, men vi har et ekstra sete i den andre bilen i tilfelle far må hente/bringe. Det er også den store bilen vi bruker hvis vi skal kjøre langt. Det vil si at hun ganske sjelden sitter i den bilen med dårlig plass, men allikevel er det ubehagelig for henne når hun først gjør det. Vi har forsøkt med tre forskjellige bilseter, men det er ingen forskjell. Far har nå foreslått at vi snur bilsetet i den ene bilen, men jeg er usikker på om det er smart. Er det ikke slik at hvis de først har sittet forovervend på et par småturer, så blir det problemer å sette dem bakovervendt igjen? Har dere noen andre forslag å komme med enn å snu setet i den ene bilen? Må ærlig innrømme at jeg egentlig ikke har lyst til det....
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Det tror jeg er helt individuelt. Vi har måttet ha kidd`en fremovervendt noen ganger (på ferie etc) når det absolutt ikke har vært mulig å få bakovervendt, men har ikke hatt noen problemer med å sitte bakovervendt igjen.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Gir hun uttrykk for å ha vondt da? De fleste barn tåler godt å sitte med bøyde ben. Er verre med en brukket nakke... Har selv en Polo og et BeSafe bakovervendt sete i den til 2 åringen vår, samme i vår større bil (Caravelle). Synes ikke det er så veldig trangt i Poloen jeg. Noen ganger setter vi 4 åringer vår på 106 cm og nesten 18 kg i dette setet, som når han og 7 åringen skal være med og 7 åringen må bruke beltestolen til 4 åringen. 4 åringen er egentlig vokst ut av BeSafe-setet fordi han er over 18 kg med klær på, men han siter faktisk helt greit i setet til tross for at han er 106 cm lang. Kanskje dette setet hadde vært noe for dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå