Fjellrypa venter gutt nr 2 Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Hei! Jeg er førstegangsfødende og det er ofte mye jeg lurer på. Svarene finner jeg ofte her inne, på medisinske sider eller hos venninner/familie som har fått barn. Jeg har hatt en veldig aktiv krabat i magen. Allerede i uke 30 sparket han på meg ribbeinsbrist i tillegg til at jeg har hatt betennelse i ribbeina som følge av press. Jeg kjenner MYE liv og jeg kjenner liv hver eneste time i døgnet. I det siste døgnet har jeg imidlertid kjent lite liv og siden i natt har jeg ikke kjent liv i det hele tatt. Jeg blir bekymret og tar kontakt med fastlegen. Han er utrolig hyggelig og tar meg inn forholdsvis raskt (til tross for at han er 1 1/2 time forsinket med dagens pasienter). Han strever LENGE med å finne fosterlyd (jeg er 37+0 i dag), men finner fosterlyd på 180 som etterhvert stabiliserer seg til rundt 150-160. Og han sier at "ja, da er jo alt i skjønneste orden" og er utålmodig etter å ta inn neste pasient. Jeg prøver å spørre om det kan være en årsak til at babyen i magen er så rolig. Kan det være noe galt her? Vel, plutselig er legen ute av kontoret og jeg står tilbake og er litt betrygget etter å ha hørt fosterlyd, men klarer ikke helt å slå meg til ro med at alt er i orden. Jeg skjønner at det nå er trangere for barnet i magen, men jeg burde kjenne et eller annet... Ikke sant? Burde jeg slå meg til ro med svaret? Jeg er ikke helt komfortabel med rollen som superbekymret førstegangsfødende, så jeg setter pris på innspill!!!!!
1+1 blir 3 Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Ring føden og snakk med de du, bedre med en skjekk for mye enn en skjekk for lite, og man SKAL reagere ved endringer i bevegelsesmønster så sent i graviditeten. De måler vel gjerne babyens bevegelser hvis de ar deg inn for å se at alt er greit (kalles vel CTG eller lignende) kun fosterlyd er ikke nok så vidt jeg har forstått det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå