Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 heisann... jeg lurer på når man kan begynne å bruke vanlig seng? burde man bruke sprinkelseng så lenge som mulig? eller til de begynner å klatre ut av den???
FanteGuri Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Med størstejenta vår byttet vi over til juniorseng med sengehest da hun var 2 år, da var hun vokst ut av sprinkelsenga. Hvis barnet begynner å klatre ut av sprinkelsenga, er det vel like greit å skifte til vanlig seng i allefall.
Gjest Trollmor og trollungene ♥ Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Vår lille fylte 2 år forrige uke, og vi bruker fortsatt sprinkelsengen. Hun har foreløpig ikke forsøkt å klatre ut, så skal bruke den et par mnd til. Men snart skal den nye babyen arve sprinkelsengen, så da får storesøster junior seng;)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 oki, guttungen min er bare 19mnd, men tenkte å bytte til seng til ham rundt 2 årsalderen så :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. september 2011 #5 Skrevet 27. september 2011 Jenta vår trivdes så bra i sprinkelsenga si og gjorde aldri noe forsøk på å klatre ut av den, så hun brukte den helt til nå nylig, nesten 3 år gammel. Overgangen til juniorseng har gått knirkefritt, uten noe tull verken ved legging eller på natterstid:)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 27. september 2011 #6 Skrevet 27. september 2011 Jenta her blir 2 år neste onsdag og bruker fortsatt sprinkelsenga si. Funker fint det. Hun forsøker ikke engang å klatre over. Tenker likevel at vi snart skal kjøpe juniorseng med sengehest til henne. Må bare komme oss til Ikea først, da jeg har sett meg ut en seng til henne der. Hun skal ihvertfall få juniordyne snart
Giss Skrevet 28. september 2011 #7 Skrevet 28. september 2011 Jenten vår var vel ca 20 mndr da vi byttet. Vi ville gjerne ha den nye situasjon på plass før lillebror ankom. Og hun var uansett startet med å forsøke å kravle ut så det var like greit. Det var et par dager hvor vi stadig måtte følge henne i seng igjen og etter det var det greit. Lillebror er nå 23 mndr og han er stadig i sprinkelsengen. En helt annen type! Jeg ville ikke tord å ha han i vanlig seng enda. Han er nysgerrig og pilfingret og litt Emil-type - og så våkner han grytidlig, så min store angst er at han våkner og står op uten at jeg våkner og så finner på noe farlig på egenhånd. Nå skal vi også flytte i løpet av en måneds tid så jeg regner med å få det gjort først og la ungene vænne seg til den nye hverdag før vi tar den neste store omveltning og bytter ut sengen. Da blir han ca 2-5 mndr over to år.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 28. september 2011 #8 Skrevet 28. september 2011 Storebror byttet til vokseseng da han var 2 år. Mellombror byttet til vokseseng da han var 16mnd fordi han skulle bli storebror ved 18mnd. Gikk kjempebra begge gangene:)
Streisand Skrevet 24. oktober 2011 #9 Skrevet 24. oktober 2011 Sønnen min klatret ut av sprinkelsengen da han var 15 mnd gammel og fikk da en barneseng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå