Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere nå jenter?:) Å i hvilken uke er dere?

Anbefalte innlegg

Jeg er 14+2 har en kg igjen før jeg er der jeg var før graviditeten. Merkelig, hadde det ikke slik med de to første graviditetene.

Fortsetter under...

Høyde 1.75

Vekt før graviditet: 60 kg

Uke: 24+4

Vekt nå: 65,5 kg

Jeg gikk ned 3,5 kg første trimester. Aner ikke hvordan det var mulig, for jeg spiste ordentlige måltider hver 1.-2. time for å holde kvalmen i sjakk. På 4 dager i forrige uke gikk jeg opp 2 kg. Og den totale oppgangen på 5,5 kg har kommet de siste 4 ukene. Det synes kun på mage og pupper foreløpig i hvertfall.

Høyde: 1.58

Vekt før graviditet: 49 kg

Gikk ned to kilo de første "kvalme" ukene, men nå har alt kommet på igjen ++ :)

Vekt, uke 24+5: 55.3 kg (har gått opp fem kilo på de siste seks ukene, så håper det flater seg litt ut framover... men prøver å ikke stresse med det, har nok ikke vondt av noen ekstra kilo :) Det meste sitter nok på magen og puppene uansett, så skal ikke klage :))

ved førstegraviditet starter jeg på 78kg (1.65 høy) gikk ned 11kg frem til uke 20-22 og endte på 80-81.. var nede på 72 da jeg kom hjem to dagert etter fødsel..

nå med nr to begyndte på 78kg gikk ned 8kg, er på 77kg nå er 31+4... håper på samme økning og nedgang som sist... føler meg best på rundt 75kg, bein og store muskler stikker ut og blir for markert på meg om jeg veier under 70kg..

Annonse

Heisann

Utgangspunktet var 50 kg (er 157 cm høy)

Er nå 17 + 5 og gått opp til 53 kg (altså 3 kg)

Har ikke gått ned noe særlig heller så alt i alt, 3 kg.

Fikk ikke trent noe særlig de første mnd pga at jeg var trøtt, kvalm og uopplagt, men har begynt å trene og klatre igjen nå, så mulig noe er økt muskelmasse. Det hjalp med en skikkelig klatreferie på Kalymnos siste uke også :)

Hei!

Jeg er 25+3 i dag og har hvertfall lagt på meg 4 kg! Jeg har ikke veid meg mer enn to ganger, veide meg når jeg var 11 uker og når jeg var 20 uker... fra 0 til 11 hadde jeg lagt på meg ca 4 kg, mellom 11 og 20 hadde jeg gått ned noen hundre gram! Meeeeeen nå har jeg nok helt sikkert lagt på meg mer:) sikkert hvertfall 4 kg til!

Men har som sagt ikke veid meg noe mer, jordmor måler bare magen, ho er litt rar og synes så lenge man i utgangspunktet er "normal" så holder det med å se at magen vokser som den skal:) Og ikke fokuserer så mye på vekta! Jeg har litt angst for vekta, for vil ikke gå opp egenltig, men vet jo at man legger på seg når man er gravid:)

Jeg tenker som så: Jeg skal komme meg i form igjen etter fødsel, jeg holder meg aktiv under svangerskapet, prøver å ikke bare spise sukker og sånn (selvom jeg har fått skikkelig dilla på junkfood!!!! Kebab er såååååå godt!) :) Min mor har blitt stooooor under sine tre svangerskap, og min søster som har to barn fikk stor mage begge gangene selvom ho ikke la på seg noe særlig, så jeg får nok også stoooooor mage:) Jeg har to hunder som får meg opp av sofan nå, og de trenger jo også sitt etter fødsel!:) Så jeg gror nok ikke fast i sofan:) hihi...

Vekta blir det den blir damer/jenter, det er så individuelt og magen blir forhåpentligvis ikke der for alltid:) Så lenge beibine har det bra så får det bare gå:)!

Annonse

Vekt før graviditet: 63.8 kg

Vekt nå (uke 13): 64.2 kg

Er 171cm høy.Var 58-60 kg før forrige svangerskap så hadde bestemt meg for å ikke gå opp noe før uke 12 denne gangen, er superfornøyd med å ha klart det. Nå har jeg planer om å gå opp 10-11 kg resten av svangerskapet. Da er jeg ca 14-15 kg i pluss i forhold til trivselsvekt og det bør gå greit å få de av igjen.

Jeg er 1,78m høy og veide 69kg ved start.

Nå er jeg 15+5 og veier 74. Altså 5 kg opp.

har siden uke 13 lagt på meg 2 kilo, men har også fått skikkelig gravid- mage, så kan være derfor den plutselige vektøkningen. :o)

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Gått opp 1,5 kg, er 17+1 i dag.

Meeeen, så gikk jeg ned 9 kg første trimester, spiste så og si ingenting, og det jeg spiste kom i retur, levde på vitamin piller og vann i nesten 2 månder.. Så ble jeg i god form igjen, og følte meg skrubb sulten, og har derfor rast opp til +1,5 fra startvekta mi :-/ Jada, 10,5 kg på noen få uker bare! håper ikke det fortsetter slik.. Men prøver å "trøste" med at det bare er +1,5 kg fra startvekta da.. hehe.. Men, kan ikke si jeg er så opptatt av vekta mi egentlig, bare kjipt med 10,5 kg på 5 uker!

Var på kontroll hos legen på fredag, å har nå gått opp til 69,2 kg,.Så da har jeg gått opp fra startvekta mi som var 68kg, hehe:) Er 27+6 i dag. Har ikke kjempe god matlyst, å har heller ikke fått noe spesielt jeg fyser på. Tør ikke håpe på at jeg ikke vil legge på meg så mye. for pluselig sier det vel pang!!:)

Tenker ikke over eller spesielt bekymret for hva jeg legger på meg mens jeg går gravid, det forsvinner fort alikevel etter fødsel :) Er i utgangspunktet lita og slank, 1,62 med optimal vekt på 63-65 kg (tung benbygning, er på den vekten en str 36/small). La på meg 3-4 kg de to siste mnd før jeg ble gravid og har lagt på meg 4-5 kg etter jeg ble gravid. Startvekt 69 kg, nå når jeg er 16+2 viser vekten rett under 74 kg. La på meg henholdsvis 19 og 27 kg (begynnende svangerskapsforgiftning med myyye vann i kroppen!)med de to første, som det er 16 mnd imellom. Var nede i 2 kg mindre enn startvekt på eldstemann 5 mnd etter minsten ble født. Uten trening ;)

24 uker i dag og har lagt på meg 5kg :)

Heldigvis har det ikke lagt seg noe på rumpe og lår ;)

For de fleste buksene jeg hadde som var tettsittende er nå litt løse over der, er kun det at det strammer litt på magen når jeg stenger knappen, men det er jo magen som er kommet iveien :)

Håper det fortsetter slik at vekta legger seg på magen og puppene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...