Maimamma`n Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Hei Slutta med hormonspiral i august, og to dagar etterpå fekk eg ei blødning som eg tolka som mensen. Hadde ikkje blødning medan eg gjekk på spiralen. Så etter det hoppa vi i høyet annakvar dag for å vere sikre på å treffe ei eggløysing. Har gravidsymptom som ømme puppar og "spreng" nederst i magen, men berre fått negative testar. Held på å bli sprø av å ikkje vite!!! Forventar ikkje full klaff første forsøk heller, men når mensen ikkje har komt blir eg jo litt koko. Kan legen teste graviditet via blodprøve? Eller er det berre "tisse-på-pinne"-test dei også har? Fleire som har gått lenge over tida og likevel testa positivt??? Åh... Treng litt oppmuntring....
VimsemammaTil2Snart3 Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Heihei Siden du har nett har tatt ut hormonspiralen så kan syklusen din være litt ustabil i begynnelsen. Når jeg tok ut min for 2 år siden tok det meg ca.6 mnd før syklusen var normal. da ble jeg gravid med en gang. Men jeg skjønner frustasjonen din veldig godt. jeg er 2 uker på overtid nå, tok en test forrige uke som var negativ, en på lørdag som var en tynntynntynn strek. Har ikke motet meg opp til å ta en ny, blir bare så skuffet viss den er negativ jeg er nå i 5pp. Var ikke store oppmuntringen dette, men lykke til håper du er gravid og at det bare er fortidleg at det slår ut på en test.
lille +gutt Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Hei her er det samme som hos dere. Er 8 dager eller 12 dager på overtid(pga at jeg hadde en kortere syklus forje mnd, men ligger egentlig stabil har gjordt det i mange år) Jeg har fått en positiv test riktignok falt denne i gulv men 3 ulike leger og jordmødre mener det ikke skal ødelegge. Har testet neg 3 ganger første i dag på morgen urin men da kom det omtrent ikke noe urin Jeg hadde slått meg til ro med at jeg bare måtte vente. Har veldig mange tegn på graviditet (gråter hver dag, tisser hver time, svimmel, spiser ofte og litt kvalm) El testene har smilt mot meg i 11 dager nå. søndag begynte jeg å blø ca to- tre dåper blod rett etter sex og i natt har det kommet et par flelkker på laken etter nok en gang med sex. Etter er vist også et symptom men nå kjenner jeg at jeg må få vite om jeg er gravid snart. Ble skikkelig redd av denne blødninga selv om det ikke er så mye. Men får ikke time til lege før om en uke....
Morris Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Å det er akkurat som å lese om meg.... Utrolig frustrerende!!! Jeg tok to el-tester i forrige uke siden jeg var tom for graviditetstester og de ble knall positive med en gang. Men ikke søren om en graviditetstest blir positiv:-( Er forresten 7 dager over ikm. Har dessverre ikke noe godt svar, men følger med på tråden og håper vi alle får positive tester fort som mulig ;-)
Shamy Skrevet 27. september 2011 #5 Skrevet 27. september 2011 Jeg er også i samme situasjon.. Er 5 dager på overtid.. Var tom for g-tester så tok en el-test lørdag og søndag. Disse var positive! Så dro jeg på apoteket søndag og tok en g-test og den var negativ. Har tatt en til g-test i dag og den var også negativ. Selv er jeg sikker på at jeg er gravid. Aldri vært så sikker.. KJEMPEØMME brystvorter, kvalm, murringer i magen, helt utslått. I dag kom jeg meg ikke på jobb. Sover i gjennomsnitt 3-4 timer på sofaen etter jobb. Er det mulig at jeg fortsatt kan være gravid? Håper i hvertfall det :-) Har lenge tenkt til å dra på privat GU med innvendig UL. Går det ann at jeg gjør det nå? Om det skulle være noe der inne, vil de kunne se det på innvendig UL? Hvis jeg er gravid er jeg 4+5.
lille +gutt Skrevet 27. september 2011 #6 Skrevet 27. september 2011 Det var et lurt tips, jeg skal ringe å snakke med de i morgen. Joda de kan nok se det, de som skal ta abort får iallfall ul for å sjekke hvor langt de er på vei. Lykke til dere alle sammen Hadde vært arti om vi kunne gå over til 1. tri sammen
Shamy Skrevet 27. september 2011 #7 Skrevet 27. september 2011 Satser på det,-Lykke-Liten- 4 pp! Lykke til videre, så sees vi på 1tri. snart ;-)
lille +gutt Skrevet 27. september 2011 #8 Skrevet 27. september 2011 Tester dere andre hver dag med El tester?
Temperance Skrevet 27. september 2011 #9 Skrevet 27. september 2011 Hva er det med disse graviditetstestene egentlig?? Jeg er også 11 dager på overtid, og håper så inderlig at jeg er gravid selv om siste test på søndag var negativ.. Det står jo at de er 99% sikre fra IKM-dagen, ikke sant? Gjelder ikke det alle kvinner? Har lest mange innlegg om jenter som ikke får positivt svar før så og så lenge etter IKM.. Er så utrolig frustrerende å ikke vite! Og dersom jeg ikke er gravid, så vil jeg bare begynne neste syklus og prøve igjen, har ikke tid til dette..
mm <3 Skrevet 27. september 2011 #10 Skrevet 27. september 2011 Må si jeg kjenner igjen frustrasjonen. Er selv 5 dager på overtid i dag. Har siden jeg sluttet på p-pillen i mai hatt fire helt like sykluser på 29 dager. Synes derfor det er merkelig og irriterende at jeg plutselig ikke skal få mensen til rett tid og samtidig bare få negative graviditetstester. Jeg er 99% sikker på at eggløsning var 10. september på ettersom de vanlige tegnene var til stede, pluss at jeg fikk positiv el-test den 9. Har også forsøkt meg på el-tester de siste dagene men heller ikke disse har ikke vært positive. Jeg har hatt mensmurringer i snart to uker i strekk samt at livmortappen er høy, hard, veldig lukket og mer vendt bakover enn jeg noen gang har kjent den. Frøs i tillegg veldig mye i forrige uke og var supertrett og sliten. Dette har imidlertid gått litt over de siste par dagene. Snakket med en venninne i helgen og hun kunne fortelle at hun ikke testet positivt før to uker etter IKM ved forrige graviditet. Dette viser i det minste at det fortsatt er håp:) Jeg krysser derfor fingrene for alle sammen! Fint om dere oppdaterer denne tråden om det er noe nytt da, veldig spent på alles vegne her nå
Shamy Skrevet 27. september 2011 #11 Skrevet 27. september 2011 mm<3: Når skal du teste igjen? Jeg skal teste igjen på torsdag, da er jeg 1 uke på overtid :-) Har ikke gitt opp håpet helt :-) Jeg har ikke gått på pillen siden høsten 2008. Jeg er en sunn og frisk jente på 22 år :-) Har aldri vært en som kjenner på livmortappen. Hvordan skal den være om man er gravid? Hehe :-)
mm <3 Skrevet 27. september 2011 #12 Skrevet 27. september 2011 Jeg skal på reise med jobben på fredag og blir borte i en uke. Jeg skal derfor teste fredag morgen før jeg drar så jeg ser om jeg må holde meg unna alkohol eller ikke. Får jeg ikke positiv da får jeg kjøpe noen tester der jeg er og teste gjevnlig utover uken. Jeg ser for meg at det kan bli en god del gode middager som gjerne innebærer vin og da er det greit å få sjekket så ofte som mulig. Jeg tror det er ganske individuelt hvordan livmortappen oppfører seg ved graviditet. Har søkt litt på det selv ettersom jeg ikke har vært sikker og da kommet frem til at den ofte er høy, hard og mer lukket enn vanlig. Jeg ser også at mange nevner at den er vridd litt bakover. Det er derfor jeg håper på at dette kan være et positivt tegn for meg. Alt ligger jo til rette for at dere skal få det til ettersom du er så ung og frisk! Selv er jeg 28 så begynner å bli "litt gammel":)
VimsemammaTil2Snart3 Skrevet 27. september 2011 #13 Skrevet 27. september 2011 Jaaaa. eg fekk sambo til å kjøpe en test, han kom hjem med apotek1 sin g-test. den var jo positiv. trur jeg?? hehe. streken var ikke like sterk som kontrollstreken, men den kom med en gang )) no ser jeg på den hele tiden ))
Shamy Skrevet 27. september 2011 #16 Skrevet 27. september 2011 Hvor langt er du på ovetid forresten? )
VimsemammaTil2Snart3 Skrevet 27. september 2011 #17 Skrevet 27. september 2011 11 dager, så det er håp for alle men jeg har ingen aning på hvordan jeg skal rekne ut termin når jeg er så mye på overtid. siste mens 12.08.11 og har en normal syklus på 35 dager. noen som vet? Lykke til dere andre, håper me ses snart på 1.trim
Shamy Skrevet 27. september 2011 #18 Skrevet 27. september 2011 Nå ble jeg enda mer optimistisk! :-) Prøv å gå inn på terminkalkulator.com. Der kan du velge syklus på 35 dager. Masse lykke til! Vi ses snart inne på 1.tri ;-)
lille +gutt Skrevet 28. september 2011 #19 Skrevet 28. september 2011 hvordan går det med dere da? Her fikk jeg negativ el test i hele går for første gang på 11 dager. LIKER DET IKKE! Har blødd et par draåper i dag. Sorry detaljer men ca som et kronestykke på 10 timer. Virker kanskje som det er stoppet nå. Klarer ikke se mer blod i innlegg og og virker som det er stoppet Jeg lurer på dette må iallfall bety nå tror dere ikke?
Lennis83 Skrevet 28. september 2011 #20 Skrevet 28. september 2011 Så utrolig deilig at det ikke bare er meg Sist jeg fikk TR var fredag 19 aug, og der er 40 dager siden... Så lang syklus har jeg aldri hatt før, jeg pleier å ha syklus på ca 30 dager. Har tatt 2 g-tester men begge er negative Skjønner ingenting:(
Maimamma`n Skrevet 28. september 2011 Forfatter #21 Skrevet 28. september 2011 Endeleg får eg svart på innlegga! TUSEN TAKK alle saman. Det er så godt å vite at det er fleire i same situasjon. Håpar på positiv test i morgon tidleg, men tvilar eigentleg på at det skjer. Då er det 33 dagar sidan siste mens sin første dag. Lykke til alle saman. Det er godt å ha dette fellesskapet.
Maimamma`n Skrevet 29. september 2011 Forfatter #22 Skrevet 29. september 2011 Yiiii! Vakna tidleg i dag og tok ein test frå apotekek. Etter to minutt ca var den negativ, og då eine guten min kom på badet la eg testen i skapet. Litt trist. Men så, neste gong egnsåg på den var der jammen ein svaaaaak strek, gitt!!! Mannen såg det også. 34 dagar sidan siste mens, så eg tørr ikkje tru på det før ein positiv test til. Men o glede! Trur du eg kan stole på det?
Leirha Skrevet 29. september 2011 #23 Skrevet 29. september 2011 En strek er en strek http://www.pernille.info/falsk_positiv_gravidtest.htm
mm <3 Skrevet 29. september 2011 #24 Skrevet 29. september 2011 Oioioi... Så spennende! Jeg ville tatt det som en positiv test, men ikke gledet meg alt for mye før jeg fikk en til tror jeg... Er pessimist av natur;) Moro å se at det faktisk går an å få positiv test så sent:) Gir meg håp! Skal teste i morgen, så holder dere oppdatert!
Temperance Skrevet 29. september 2011 #25 Skrevet 29. september 2011 En strek er en strek som Leirha skriver så da får du sikkert en positiv test neste gang også, men skjønner at du ikke vil tro helt på det enda Jeg fikk TR i går, så min syklus var rundt 40 dager denne gangen.. Er ikke så lenge siden jeg sluttet på p-piller så syklusene er kanskje ikke helt stabile enda, men syntes likevel det var lenge. Men nå er jeg hvertfall klar til å prøve på nytt! Håper spiren sitter allerede denne syklusen selv om vi ikke har prøvd så lenge, og at syklusen ikke blir så lang hvis ikke. Er så forferdelig å gå å tenke på om du kan være gravid hele tiden, da går tiden så utrolig sent!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå