Gå til innhold

Hcg-nivå uke 6

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i begynnelsen av uke 7. Forrige uke var jeg og tok blodprøver hos legen fordi jeg var bekymret over noe spotting.

Fikk resultatet i dag. Den ene dagen var 21 000 den andre dagen (ca 1 og en halv dag senere) var 28 000.

Etter deres erfaring er dette et godt resultat?

Han på telefonen sa at jeg ikke skulle bekymre meg for blødningene, dette var helt normalt, og så lenge jeg ikke hadde magesmerter(som føltes som en fødsel) så var alt i skjønneste orden.

Nå vet ikke jeg hvordan en fødsel kjennes ut, for dette vil bli min første, men jeg har hatt noen sinnsyke smerter nederst i magen nesten hver dag. varer bare noen minutter. Kjennes ut som menssmerter bare mer intenst.

Så jeg klarer liksom ikke helt å slappe av...!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tok samme prøve men litt senere enn deg, fikk da beskjed av gynekologen om at nivået skulle dobles på to dager, mitt nivå doblet seg ikke, men dette var allikevel normalt da mitt nivå var så høyt at det ikke kunne dobles. så jeg forsto det som at så lenge det økte så var det greit. men som sagt så visste ikke legesenteret mitt det, så er jo ikke rart man blir usikker.

Så jeg tror prøvene dine er bra, men jeg er jo ingen lege da:)

Lykke til:)

Skrevet

Du har en doblingstid på ca 58 timer. Når hcg-nivået er på over 6000 er det ikke lenger slik at det skal dobles annenhver dag, da er det slik at det skal dobles innen 96 timer, og det har det jo gjort med veldig god margin. Du har faktisk kjempehøy hcg til å være uke 6, ser nesten mer ut som uke 7. Ingenting å bekymre seg for i hvertfall.

Skrevet

Hei Con!

Nå ble jeg veldig glad:)

jeg skal på tidlig ul i morgen , og forhåpentligvis få bekreftet at alt er i orden.

Skrevet

Hei Det skal doble seg hver 72 time,, alt før med økning er bra, men altså 72 time som vil si hver 3 dag..

Skrevet

men som en skriver lengre opp her.. Ja til en viss økning gjelder dette.. Så roer det seg litt mer

Skrevet

jeg hadde hcg på 65.000 og trodde det skulle doble seg,men ble jo litt redd når det barre hadde økt til 75.000 siden jeg trodde det måtte doble seg. Men på ultralyden sa gynekologen at hcg nivået mitt var skyhøyt, jeg var i uke 7 +noe da.

Hun sa også at bare det å ha så høyt nivå ville plage meg ifht kvalme,uvel,svimmel osv. så er ikke noe å trakte etter akkurat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...