A_K Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Opplever dere noen ganger at baby overspiser eller spiser for fort og så kaster opp skikkelig, altså ikke bare gulp? Sliter litt med grøtmåltidet på kvelden - altså hun spiser som bare det. Pleier å gi grøt + mm ca kl 17. Har veldig lite melk på ettermiddag/ kveld, så det blir ikke så mye mm. Så bader vi litt over seks, og hun får flasken sin på sengen, ca 200 ml- denne sluker hun, så noen ganger kommer alt opp igjen. Og det er ikke vanlig gulp! Det er spy. Bør jeg gi grøtmåltidet tidligere? Bien som har tips?
A_K Skrevet 27. september 2011 Forfatter #2 Skrevet 27. september 2011 Glemte å skrive at flasken får hun ca 18:45
Cruella De Vil Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Hei, er du sikker på at det er oppkast og ikke gulp? Det er ikke uvanlig at babyer kan ha "sprutgulping", dvs. det spruter opp masse gulp, sånn sett kan virke som oppkast. Men lukt og utseende er som gulp. Det er visst nokså vanlig at babyer gulper av mme/flaskemating. Raper du henne underveis mens hun spiser de 200 ml? Hvis du ikke gjør det, ville jeg forsøkt meg på hyppige rapepauser og se om det hjelper. Jenta vår gulper ikke ofte, men av og til kommer det sånne "sprutgulp". Det er typisk rett etter at hun har fått mat på flaske, og det virker som om det egentlig kommer som et rap, men så blir litt voldsommere. Derfor tenker jeg at hurtig raping kan hjelpe.
A_K Skrevet 27. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2011 Hei! Det lukter veldig surt og er myye som kommer opp! Måtte i går skifte laken og bukser og genser på meg, pluss at det kom masse utover gulvet. Prøvde som du foreslo i kveld å ta pauser, hun fikk ikke til å rape, men tok det litt roligere, og ingenting kom opp i dag:) så takk for rådet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå