Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #2 Skrevet 26. september 2011 Helt jævlig. Flyttet akkurat derifra etter å ha prøvebodd stedet i 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Kan du utdype det litt? Hvorfor var det jævlig.. var det vanskelig å få kontakt med folk, manglet det fritidstilbud ol.?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Nå bor ikke jeg i Haugesund, men arbeider der og har bosted ca 20 min utenfor. Haugesund er liksom byen vår så det er her jeg handler og går ut. Nå spørs det jo litt hvor du flytter fra og hva du forventer. Har du arbeid/studier? og hvor i Haugesund skal du bosette deg? Jeg vil ikke si at det mangler på fritidstilbud, men så spørs det jo hva du søker. Utelivet er ganske ok:) Kaien og sentrum er bra, men kunne jo vært litt mer folksomt dagtid, spør du meg:)! Kulturtilbudene er også egentlig veldig bra, men her kreves det at du gjør en egeninnsats for å spore opp hva som skjer:) Ellers så har du mange og varierte naturområder, og selv om vestlandsværet regjerer er de supre å ta i bruk. Kanskje litt lettere å svare deg hvis du sier litt mer om din situasjon:)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #5 Skrevet 27. september 2011 Pappa bor der nå mens han studerer, og han sier han skal bort derfra med en gang han er ferdig på skolen. Det er et ganske omfattende rusmiljø der som driver mye kriminell aktivitet. Det er ingen god stemning i byen på kveldstid, det kan fort bli en del uro. Ungdommer rekrutteres i hurtig tempo.... Han ville aldri bosatt seg der med barn.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #6 Skrevet 27. september 2011 Hi her.. Det er samboeren min som har fått seg jobb der. Vi bor i Bergen. Jeg har ikke fast jobb akkurat nå, og snuppa har siste året i barnehagen. Liker ikke helt å måtte ta henne ut av barnehagen når hun bare har dette året igjen. Jeg liker Haugesund, har vært der mye i ferier.. men det er det å flytte fra resten av familien (søsken, foreldre/besteforeldre) I tillegg har vi fått drømmetomten! dvs vi har en hytte på en fantastisk tomt med sjøen, og nå endelig, etter 5år (!!) har vi fått tillatelse til å bygge hus og bo der fast. Vil nødig måtte selge, som blir alternativet om vi flytter. Vi har lagt ned mye jobb på tomten, og er redd vi kommer til å angre hvis vi selger.. vi får aldri en slik tomt igjen! Er så usikker... Blir vi værende får vi da bo på denne fantastiske tomten i landlige omgivelser, men sentralt. Snuppa får gå på en liten skole og vi har også familie i nærheten. Flytter vi til Haugesund har vi ingen nettverk, men vi vil kanskje få en bedre hverdag siden avstandene ikke er så stor og det er mindre rush? Hadde han no bare fått seg jobb i bergen, da hadde vi sluppet dette. Men blir ikke noe ledig før om et år, kanskje. Skulle ønske noen kunne ta valget for meg. Ser jo at det er pluss og minus med begge valgene...
Bizarre Skrevet 27. september 2011 #7 Skrevet 27. september 2011 Jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det du skriver 09.43! Jeg har bodd i Haugesund de siste 7årene, og strtrives her. Masse hyggelige og imøtekommende mennesker, flotte turområder og masse som skjer i form av konserter osv. Har ikke sett noe til all rusen som enkelte nevner her, og har heller aldri opplevd noe trøbbel på byen. Jeg ELSKER å bo i Haugesund
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #8 Skrevet 27. september 2011 Plusser og minus med begge deler ja:) Hvis situasjonen er slik du beskriver ville jeg nok uansett IKKE ha solgt tomten uansett hvor jeg vurderte å flytte. Hvor en trives er jo så forskjellig at jeg ville hatt en prøveperiode, med mulighet for å flytte tilbake hvis du/dere ikke skulle trives. Så vil jeg si at Haugesund er jo en del mindre en Bergen, når det gjelder de fleste "bymulighet" (kollektivtrafikk, shoppingmuligheter, kafeer, puber og andre kulturtilbud). Men utifra svaret over her så virker det ikke som du bor midt i byen og siden du har barn så minsker også "behovet" for slike ting. Altså kanskje er barnehageplass, småbarnsaktiviteter o.l mer "viktig"? Da vil jeg si at rundt Haugesund sentrum finner du veldig mange fine steder som er tilrettelagt for småbarnsfamilier!! Har dere bil, så finner dere veldig fine nye byggefelt (med sjøutsikt),,, i en omkrets på 10 - 20 min. kjøring fra sentrum. Ang rus og kriminalitet så ligger Haugesund høyt oppe på statistikken! Men sånn i det daglige så er jeg enig med hun nedenfor her at dette ikke påvirker bylivet i stor grad. Dvs at jeg aldri er redd for å traske gatelangs alene lørdag natt:) Min konklusjon: jeg stortrives også i Haugesund:) En ting til:) Hvor villig du er til å delta på ting og få venner er jo mye opp til deg selv! veldig likt som det er de aller fleste steder i verden:)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #9 Skrevet 27. september 2011 Har bodd selv i haugesund i 1 år, vært en del på ferier da min far bodde der. Når det gjelder rusmiljø, så har det vell mye å si hvem du går etter. ikke alle som ruser seg, lager uro i gatene og osv. finnes skikkelig folk. En ting skal være sikkert, ikke for å ta alle under en kam da. men jeg syns denne plassen viser lettere spesielle folk. vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, ett folkeslag for seg selv kanskje? De jeg kjenner der vet hva jeg snakker om, å de kan si seg litt enige. men de fleste plasser er det jo noe spesielt, noen er mer synlig enn andre. Ting jeg har hørt er at "texas byen" du vil høre om den, er ikke fult så barnevennlig plass som det ser ut..Mye festing, tull og ikke minst fortalte hun som jeg kjenner som bor der at det er en mann der en plass som går etter barn. Så der gjelder det å holde vakt over barna sine.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #10 Skrevet 27. september 2011 jeg har sett en del til denne rusen da jeg var 16 (gjorde ikke det selv), men kommer vell mye ann på hvem du velger å "av miljø og henge med."
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #11 Skrevet 27. september 2011 Spørsmålet var vell mer rettet til hvordan Haugesund er som sted og bo:) A4 mennesker, ikke A4 mennesker, rus, kriminalitet finnes overalt og Haugesund er IKKE en by der noen av disse menneske katogoriene utpeker seg mer en andre steder:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå