Gå til innhold

Hvordan bli kvitt sølvkre? Trenger alt av tips

Anbefalte innlegg

Er så lei av dem nå, de er i stuen, på soverommene og badet, så fort du det er mørkt i rommet så kravler de frem.

Har prøvd å vaske med klor, hjelper ikke. Jeg vet de er her fordi det er fuktig (Vi hadde brann i blokken for noen år siden og etter det ble det bare flere av dem).

Så lei av de.....

Fortsetter under...

Ha på lys hele tiden (de trives bare i mørket), ha salmiakk i slukene jevnlig, og drep de du kommer over (de lever lenge, men formerer seg sakte heldigvis). Vi hadde en del på badet da vi flyttet inn for ett år siden, men salmiakk i sluk, og å ha lyset på har fungert supert, ikke sett noen på over 6 mnd nå, hæli!

Bekjempelse og forebygging

Når det avdekkes aktivitet av sølvkre bør en forsøke å finne ut om det kan være unaturlig fuktighet enkelte steder. Sjekk i benkeskap med vannrør, sluk og om det er sprekker i gulvbelegg/fliser m.m. Utbedring av fuktskader vil hjelpe, men hvis ikke Sølvkre i tillegg også effektivt utryddes, vil de nok ikke forsvinne av seg selv.

Sølvkre sprer seg lett fra leilighet til leilighet, og det er ingen garanti for at de på et senere tidspunkt ikke dukker opp igjen.

Beste måte å løse problemet på er å behandle bygget mer helhetlig.

Annonse

Å ha på lyset hele tiden hjelper ikke, de er der likevel, de kommer bare ikke frem. Vi brukte et eget middel for sølvkre kjøpt hos et skademiddelfirma, men fikk også beskjed om at det eneste som faktisk hjelper er å fjerne fukten. Vi hadde sølvkre på badet og fikk beskjed om å sette på varme på full guffe der inne i tre døgn samt å bruke skademiddelet, og det hjalp! Men er det i hele huset så er det jo vanskeligere, ja...

Jeg ville kontaktet noen som har peiling på hva dere som leieboere har krav på, det høres ikke helt lovlig ut å nekte å fjerne skadedyr. Nå vet jeg forresten ikke om de egentlig er skadedyr eller om de bare er ekle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...