Gå til innhold

tips til hard mage hos baby på 3 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har mistanke om hard mage hos min snart 3 uker gamle jente, lurer litt på hva som kan hjelpe?

hun får både mme, hipp økologisk og morsmelk.

hvor mye malt bruker dere i mme og hvor ofte? hvert måltid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Malt må man egentlig bare prøve seg litt frem med...småen her får bare flaske og jeg blander opp for en dag og har funnet ut at han trenger 1 spiseskje med malt i 1050 ml mme (babysemp). Noen trenger mindre, noen trenger mer for at magen skal fungere :) Med den mengden malt så har han 1 bæsjebleie for dagen med fin konsistens, men som sagt alt er individuellt :) Noen trenger kanskje bare en tskje :)

Skrevet

Begynn forsiktig og heller øk på etter hvert ;)

Skrevet

Brukte nettopp for første gang malt i melka og det var ikke en halv teeskje en gang men gjorde susen. Men så var det og bare 60 ml flaske fordi jeg også ammer,,, jenta mi er 6 uker gammel. Så vær forsktig med mengden...kanskje det skal ikke mye til....

Skrevet

Jeg har opplevd med malt at i begynnelsen fungerer det supert, etterhvert må mengden økes, men til slutt fungerer det ikke noe særlig mer. Da er nok svisker mer effektivt, men kan vel kanskje ikke gis til så små babyer.

Skrevet

du kan også prøve å gi sviske "saft" Altså ikke den vanlige sviskesaften som du kan kjøpe, men du kjøper en boks med svisker, legger noen i vann et par imer, og så kan du gi babyen vannet etterpå.. det kan gis fra nyfødt, brukes på barsel, og er veldig effektivt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...