Mamma i lykkerus Skrevet 26. september 2011 #1 Skrevet 26. september 2011 Ok, nå har jeg 5 dager igjen til termin og er mildt sagt poppeklar! Har tittet litt raskt på nettet for å se hva som kan sette igang fødsel. Det kan vel diskuteres hvor seriøst man bør ta det. Har dere noen flere tips? Anbefalt av jordmødre: Sex Årsaken er et viktig stoff som heter prostaglandin. Prostaglandiner er hovedvirkestoffet i stikkpillene som brukes på sykehuset dersom den fødende trenger hjelp til å få i gang forløsningen. Prostaglandin modner mormunnen. Dette stoffet finnes i mye sterkere konsentrasjon i sæd enn i stikkpillene. Ha helst sex minimum 3 dager på rad flere ganger om dagen. Ikke reis deg, la sæden ligge inne, gjerne over natten. Få orgasme Når en kvinne får orgasme frigjøres et stoff som heter oksytocin. Dette er det samme stoffet som brukes i drypp for å sette i gang fødselen Gni brystvortene Du kan å gni på brystvortene til du får en ri - men da må du stoppe. Vent til rien har gitt seg og gni i en time til - dette frigjør også stoffet oksytocin. Kjerringråd: Spis/drikk: 1 glass rødvin (!?) Bringebærblad-te Kanel Sterk mat Aktiviteter: Vask vinduer Gå tur med en fot på veien og en på gangfeltet (!?) Gjør tunge ting som å støvsuge eller vaske huset
FrøkenLykkelig og 2 søte små Skrevet 26. september 2011 #2 Skrevet 26. september 2011 Gni brystvortene er jo kjempe kjedelig... hvor lenge skal man gidde og hva vil det si å gni? Som i å snurre på dem eller bare bevege håndflaten frem og tilbake over dem.. hehe.. huff.. dette høres jo helt sjukt ut... men...
Mamma i lykkerus Skrevet 26. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2011 Jeg vet, jeg har liksom forsøkt i 2 minutter, men er jo ikke akkurat dritdeilig. De blir jo såre Jeg brukte håndflaten og grei litt og sånn, er vel bare berøring generelt... Ba samboer trå til her om dagen med litt olje, han holdt på en stund men skjedde ikke mye gitt!
FrøkenLykkelig og 2 søte små Skrevet 26. september 2011 #4 Skrevet 26. september 2011 Hahaha.. ja.. her sitter jeg å ser på tv og gnir.. så går det opp for meg at jeg har glemt å ta ned persiennene.. krysser fingrene for at naboen ikke var på verandaen en tur
♥ Min engel ♥ Skrevet 26. september 2011 #5 Skrevet 26. september 2011 Hehe Er så vittig med oss fødeklare!! Jeg spiste 2ss kanel blandet i litt vann her om dagen, og fyy..... det gjør jeg IKKE igjen!! (Har spist litt havregrøt innimellom med "litt" for mye kanel, men merker ingenting til noe rier her nei... Prøvd oss på sex flere ganger med å ligge med "dosen med prostaglandiner" over natten, inklusiv orgasmer på forhånd, meen den gang ei. Prøvd å gni brystvortene også, men får det ikke til! Verken jeg eller samboer ) hehe Går tur for å se om kynnerne går over til rier, men nope! Støvsuger huset 3 ganger i uken, tross bekkenløsning En ting jeg ikke har prøvd som vistsnok også skal funke er masse sterk mat. Varm melk med smør i før en legger seg. Tror det var en dl melk og en stor ss med smør, sikkert ikke godt! Men med litt kanel så gjør det nok susen NOT!!! Hehe, tror jeg venter til lillemor bestemmer seg for å komme selv, men skal uansett fortsette med litt sengekos iblandt. Dette skal jo liksom funke om man er moden :-/
Mamma i lykkerus Skrevet 27. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2011 Hahaha! Ja, hva gjør vi ikke for å få det overstått! ;P Får håpe naboen holdt seg inne! Melk og smør tror jeg jeg hopper over, høres helt grusomt ut! Og kanel klarer jeg ikke lukten av! ;P Ingen fødsel her inatt gitt...!
♥ Min engel ♥ Skrevet 27. september 2011 #7 Skrevet 27. september 2011 Arrrgg, ingen fødsel her heller inatt.. Hadde sykt mye nedpress igår og hyperaktiv jente i magen. Så tenkte at nuhh gjør hun seg klar til å komme ut.. Men neida, sitter her enda jeg
Tre små troll :) Skrevet 27. september 2011 #8 Skrevet 27. september 2011 Jeg er tredjegangs og har prøvd omtrent alt over, samt en god del andre ting. Har aldri født før termin allikevel... Det jeg har hørt både jordmødre og leger si er at dersom man er rett rundt hjørnet for å føde (dvs ila en dag ca) kan f.eks. sex hjelpe, men dersom det er snakk om litt lenger tid vil ikke disse rådene virke. Det eneste det gir er maserier, kraftige kynnere og man blir ekstra sliten. De fleste anbefaler at man ikke gjør så veldig mye av disse tingene fordi det har liten eller ingen effekt og fører som regel til at kvinnen blir veldig sliten før fødsel. Sist svangerskap hadde jeg invalidiserende bekkenløsning og var helt desperat etter å få ut ungen. Var helt på randen av sammenbrudd pga smertene jeg hadde i bekkenet. Så jeg prøvde alt jeg kom over. Og det som visstnok skal virke best er sex, så der var jeg veldig aktiv. Men problemer var bare at sex gjorde bekkenet verre, men jeg ville så gjerne ha babyen ut. Men det endte med at jeg bare ble verre og verre i bekkenet for hver dag som gikk, og når ungen endelig kom (4 dager over termin) så var jeg helt ødelagt. Klarte ikke bevege meg på flere uker etter fødsel og til slutt måtte mannen min være hjemme for å hjelpe meg ta meg av ungen. Angret på at jeg ikke hadde tatt det med ro istedenfor... Så spesielt til deg med bekkenløsning... det verste du kan gjøre er å støvsuge og jeg kan love deg at fødselen ikke starter uansett hvor mye du støvsuger. Babyen kommer når den er klar!
Light of my life Skrevet 27. september 2011 #9 Skrevet 27. september 2011 Hehe, må si sex minst 3 dager på rad flere ganger om dagen høres i overkant ambisiøst ut for oss høygravide damer :-) Har prøvd å ha sex noen ganger nå, eneste det har resultert i foreløpig er en søvnløs natt pga mensenlignende kramper (er det d som er maserier mon tro?) som self har gitt seg nå på morgenen. Har også spist middager med MYE chilly - har ikke resultert i noe heller. Ååååh, termin i morgen. Mitt håp om å føde i september blir mindre for hver dag som går......
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 27. september 2011 #10 Skrevet 27. september 2011 Enn så lenge så holder jeg meg unna kjerringrådene, har 19 dager igjen, så er ikke utålmodig nok enda men har noen kommentarer til tipsene... Det med varm melk med smør - lag kakao og ha i smør ! Det smaker faktisk ikke ille, vi lagde ofte det når jeg jobba på sykehjem, fordi de trengte ekstra kalorier. Og topp det hele med krem og kanel, så er det avslappende, og godt ellers når det gjelder kanel, spis grøt med masse kanel, lag kanelsnurrer, eple med kanel osv... Aner ikke om det hjelper, men det smaker bedre enn kanel utrørt i vann i alle fall Og som bonus til kanelsnurrer, det å kna gjærdeig tar virkelig på, og kan sette igang kynnere eller rier så det holder ! Du får bakst å ha i fryseren til barselbesøk, kanel skal jo hjelpe, og kanskje setter fødsel i gang. Også er det fint tidsfordriv mens man venter utålmodig Sex hjelper vel bare hvis man er moden? Og i tillegg må man ha tre doser sæd for samme effekt som en pille... Og det orker ikke jeg med mitt bekken i alle fall. Men alle monner drar kanskje, så en gang er vel bedre enn ingen Bryatvortene skal "rulles" sier min JM... Gjerne med litt olje eller krem, så man ikke blir så sår. Kan også rulle gjennom klærne. Men som ei sier over her, somregel fører disse kjørringrådene stort sett bare til slitsomme maserier som gjør en utslitt før fødsel... Men så virker det jo for noen også da lykke til alle sammen uansett, snaet har vide små nurkene våre her !
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 27. september 2011 #11 Skrevet 27. september 2011 Hehe! Bare jeg som har en mage som kan bli litt oppblåst av sterk mat? Kjempekult å gasse ihjel jordmor og det som er på føden;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå