junijente2011 Skrevet 26. september 2011 #1 Skrevet 26. september 2011 Utenpå pakken står det at man må koke opp vann,blande i pulveret,avkjøle raskt og så gi babyen med en gang. Må ikke oppbevares på noen måte... Men pga stort vekttap hos baby,fikk vi med ferdigblandet mme hjem fra sykehuset. Skulle oppbevare flasken i kjøleskap og gi 20 ml mme etter hver amming fram til kontrollveiing neste dag. Så da lurer jeg på hva som er riktig? Må kanskje begynne å gi mme pga dårlig vektoppgang hos baby igjen,og tenker at det hadde vært lettvint å gjort klar alle flaskene for dagen,hatt de i kjøleskap og så bare varmet flasken før måltidet,istedet for å begynne fra scratch før hvert eneste måltid?
Frøken Tussi Skrevet 26. september 2011 #2 Skrevet 26. september 2011 Grunnen til at det ikke er gunstig å la MME stå over tid er at pga melkebakteriene øker når MME blir stående. Noen fødeavdelinger har enda praksis med å lage ferdig MME i store mengder for så å lagre det, men de nye retningslinjene er at ferdigblandet MME ikke skal stå over tid. Jeg koker vann i vannkoker for så å ha det over på flasker, lar vannet avkjøle seg på kjøkkenbenken før jeg setter flaskene inn i kjøleskapet. Når mini skal ha mat varmer jeg flasken i mikroen og har i pulveret. Synes det går raskt å lage det på den måten og jeg bruker flaskene innen et døgn.
Endelig mamma:):) Skrevet 26. september 2011 #3 Skrevet 26. september 2011 Vi har ferdig oppmålt pulver til seks måltider i dispenser. Ferdig kokt avkjølt vann i kjøleskap. Ved hvert måltid koker vi opp litt vann. Blander det med litt avkjølt og har i pulveret. Går kjempefort:)
snart3barnsmor:) Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Til førstemann gjorde jeg som de andre skriver her, hadde ferdig kokt vann i kjøleskapet på flasker, og varmet i mikro når det skulle brukes. Nå har jeg en nyfødt som legger på seg altfor lite, og spiser lite om gangen. Jeg bruker nå ferdig blandet mme kjøpt i butikken, og den kan stå et døgn åpnet i kjøleskapet. Bruker ca en boks i døgnet, så det går fint, og så er det så lite hun skal ha om gangen at jeg synes det er veldig mye mer lettvint enn å måle opp vann og pulver til 20ml for hver gang...
junijente2011 Skrevet 27. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. september 2011 Tror jeg skal gjøre som deg,mamseslams,å gi hun noen ml etter amming,så går det ikke ut over produksjonen heller! Takk for svar og tips jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå