Gå til innhold

80% eller 100%

2 prinser og et nurk på vei

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste faktisk i avisen i dag, at det var mest økonomisk å ta 100% og så ta 10 uker permisjon uten lønn.

Skrevet

Jeg har regnet litt på det og lurer på hvordan de får det til..

I mitt tilfellet, så vil jeg få nøyaktig det samme utbetalt, enten det er 80 % eller 100% -totalt sett.

Ser man hele permisjonen under 1, og går ut i fra at far har samme inntekt som mor (i mitt tilflelle håper jeg å få overført fars permisjon til meg grunnet sykdom) så kan man, om man også setter til side penger fra fars permisjonspenger, få noen ekstra uker.

Dersom jeg får overført fars permisjon til meg, kan jeg bruke differansen mellom 80 % og 100 % til å dekke 14,5 uke ekstra permisjon, altså de 10 ukene jeg "mister" og 4,5 uke ekstra.

Får jeg ikke overført fars permisjon, taper jeg penger og permisjon på å ta 100 % da det ikke er noe å spare... Det er ikke forsvarlig at han er alene med et så lite barn, men det spørs jo om Nav er enig i det...så jeg er litt skeptisk til om jeg får hans uker overført...

Skrevet

For oss lønner det seg å ta 100 %. Jeg får jo det samme siden jeg vil få mindre over lengre tid om jeg tar 80 % men far vil da miste 20 % av sin lønn. Derfor tar vi 100% å så ulønnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...