Gå til innhold

Noen som har erfaring med TFK twinner twist duo her?

Anbefalte innlegg

Hei

Er på jakt etter ei søskenvogn til mine barn og har lest mye godt om denne. Har gjort et bomkjøp tidligere med en briovogn som ble alt for trang til begge samtidig.

Lurer derfor på om denne er lang nok i ryggen og bred nok i setene til at største barnet kan både sitte og sove i denne ved siden av minste barnet uten at det er trangt med tykkere klær. Er seteryggen lang nok til at den kan brukes til de evt slutter med vogn.

Har ei på 1 mnd og en på1.5 år og de vil jo bruke vogn ei god stund fremover, men har intrykk av at alle søskenvogner er så korte i ryggen og smale i setene.

Noen erfaringer og tips om evt andre gode vogner?

Takk :-)

Fortsetter under...

Er forsåvidt lang rygg og god liggestilling, men setene er jo ikke noe brede.

Min gutt på 1.5 satt godt med tykke klær, men det var ikke plass til noe pose i tillegg, så jeg lot han ikke sove ute i den på de kaldeste dagene.

Mini på 6 mnd hadde god plass med pose og klær,

Jeg solgte vogna fordi jeg syns den var for åpen. Bortsett fra det er det en grei vogn.

Nå har jeg en emmaljunga twin nitro, og der er det mye bedre plass, pluss at den er lunere. Mellomste blir 18 mnd når babyen kommer, og da er det plass til både pose og påkledd unge. Ulempen med denne er at den er noe bredere enn tfk, så den går såvidt inn døren når den er vidåpen. Men jeg er veldig fornøyd med vogna ellers.

3 åringen min har ok plass i den de få gangene han sitter i den!

Den emmaljungavogna du anbefaler så veldig bra ut. Akkurat hva jeg ser etter når det kommer til plass. At de kan både sitte og sove uten at de nærmest får skulderen ut av ledd. Og at de kan ha pose oppi.

Er den bra på lengden også? Sover barnet uten å måtte ligge bøyd med knærne eller butte hodet øverst?

Hvordan er den å trille? Tenker på grusveg og liknende. Bor litt utenfor byen.

Takk for godt tips :-)

Jenta mi på 15 mnd ligger veldig godt, og hun er lang for alderen! Hun kommer nok til å ligger godt oppi der det neste året.

Er usikker på hvordan er barn over to år vil ligge oppi der, men tror lengden på sittedelen er standar størrele.

Den fungerer greit på grusvei og små ujevnheter, er det snø eller slaps bør hjulene låses så går det greit. Store hjul er jo selvsagt bedre, men min erfaring er at det blir for tungt å trille to barn i mye snø uansett. (Er veldig mye tunge bakker her, så det er nok grunnen)

Emmaljungaen er også bedre å trille med et barn enn tfk er. (den største vil jo ofte gå litt!!)

Jeg må si at jeg er fornøyd med TFK'en til mine 2 som nå er 2,5 år og 6 mnd. Har brukt den siden minsten var nyfødt.

Bagen er lang og god, litt smal selvfølgelig, men mini på 6 mnd, 70 cm og 9,5 kg går forsatt oppi bagen. Men bytter til sportsdelen nå som vinteren kommer og vi skal bruke en Voksi Urban oppi. Storebror har god plass og han er også stor for alderen. Men jeg bruker ikke vogna som sovevogn til storebror og dermed trenger jeg heller ikke pose oppi. Tykke klær og evt teppe er jo nok når vi triller tur. Pose er jo upraktisk siden de ofte vil opp og gå litt og har sko på seg. Dessuten sover de jo vanligvis ikke på dagen lenger når de blir større.

TFK'en er utrolig lett å trille. Føles lettere å trille med begge to oppi enn en Emmaljunga Duo Edge med bare minsten oppi. Og tar liten plass sammenlagt.

Jeg er veldig fornøyd!

Annonse

Jeg må si jeg synes denne vogna ser nettere ut og virker lettere å trille.

Er fristet til å se nærmere på den :-)

Eneste det virker som de "ligger" mer selv om de har øverste hakk på ryggen?

Stemmer dette?

Sittestillingen er ikke bratt, kanskje bittelitt tilbakelent. Men det har aldri vært noe problem hos oss. Vi har også TFK Joggster Twist og det er det samme som i den. Men storebror elsker begge vognene :-) Og det er en fordel at man fint kommer gjennom alle dører med den og at den blir så liten sammenlagt. Å som sagt er den lettere å trille med begge barna oppi (dvs 24 kg med barn) enn min gamle Emmaljunga Duo Edge med bare lillebror i. Håndbrems er også veldig kjekt i nedoverbakker.

Hvis du skulle ende opp med å velge TFK har jeg forresten en bag i fargen Carbo Mud til salgs ;-)

Lillebror på 6 mnd begynner å ville opp og se og det kan bli trangt med en plugg på 9,4 kg + vinterpose i den. Men han får fortsatt plass med dyne og lammeskinn.

Lykke til med valget!

Takker for god info om deres erfaringer Har sett litt rundt og har så lyst til å handle, men må si det er stive priser på disseTFK vognene.

Begynner å tenke litt på hvor stort behovet mitt er i forhold til pris også. Største er jo i barnehage i ukene, så blir jo i helgene når vi enten skal gå tur eller skal på noe behovet er der, men uansett hadde det vært lettvint da.

Alternativet er å sette et løst sete som man fester oppå vogna da, men har enda ikke klart å finne noen butikk verken på nett eller andre steder som selger slike. (til Simo)

Hmmm, tenker og tenker :-)

Stive priser, ja. Men jeg bestilte fra Bikeshop2000.de og det blir en del billigere. Alt har gått knirkefritt, inkl da jeg oppdaget en feil i sømmen på myggnettingen til bagen. Sendte e-post med bilde, fikk svar med en gang og en pakke i posten med ny netting kort tid etterpå. Kan anbefales!

• 3 uker senere...

Hei igjen Mamma til ♥gutt 09 og 11♥

Nå har jeg bestilt en TFK Twinner Twist Duo fra nettsiden du anbefalte og fikk jo vogna til halve av det dem skal ha i Norge :-) Gleder meg til å få den :-)

Du skrev du hadde en bag til salgs...

Er dette en softbag og har du den enda? Hvor mye skal du selge den for?

Hei igjen!

Gratulerer med vognkjøp! Jeg er helt sikker på at du blir fornøyd! Og servicen fra Bikeshop2000 er veldig bra, så du får nok vogna kjapt :-)

Husk at du må betale norsk moms i tillegg når du mottar vogna, etter at de har trukket fra tysk moms. Men det vet du sikkert :-)

Jeg solgte faktisk bagen til vogna i går! Det var hardbagen som du kan vende mot deg. Hvis du tenker å kjøpe den, burde du nesten bestilt den samtidig fra Bikeshop2000. Noen farger kan du få for under 1000,- NOK. Men det finnes jo også en del på Finn.no.

Lykke til med ny baby og vogn!

Hei igjen.

Takk skal du ha.

Servicen er bra ja. Bestilte en 2010 modell vogn, men de ringte meg faktisk 30 min etter og sa de ikke hadde igjen flere og de ville tilby meg en annen farge. Ble svart.

Er noe usikker, men tror jeg fikk en svart 2011 modell. Sammenliknet prodnr.

Tenkte på å bestille bag samtidig, men ville spare litt penger på den da den ikke blir brukt i så veldig mange mnd. Har fått tak i en hardbag brukt av en baby. 2010 bag men disse passer vel?

Takk for gode tips og jeg venter spent på å få prøvd vogna.

Annonse

Er nå inne på bikeshop2000, men må si at jeg skjønner ikke så mye inne på siden..

Vet noen av dere forskjellen på "carbo rot, carbo kiesel og carbo braun"?

Og det der med momsen skjønner jeg heller ikke, føler meg som verdens fjerneste akkurat nå:s

rot = rød, kiesel = kittfarget og braun = brun.

Prisene som står der inne er med 17% tysk moms. Når du har lagt inn bestillingen får du en mail hvor dette er trukket fra og med beløp og anvisning om hvordan du skal overføre pengene i nettbanken.

Hvis du synes det er ok å skrive/snakke engelsk, kan du sende dem en e-post, så får du raskt svar. Som oftest ringer hun for å avtale pr telefon, hun snakker ok engelsk.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...