Gå til innhold

amming og bh med spiler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i et bryllup og har faktisk funnet et FIN kjole som jeg også kan amme i. Babyen er seks uker gammel og det går fint med ammingen,men jeg er redd for at en dag med bh med spiler kan gi meg noen komplikasjoner. Hva er din erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da lille frøkna var ca 3 uker gammel tok jeg på meg en bh med spiler (ammebhen til H&M, som har spiler i siden,som jeg hadde brukt under graviditeten), da jeg måtte ut et ærend, og de gode ammebh-ene var til vask.

To dager etterpå hadde jeg brystbetennelse og 39 i feber... og jeg tror bh-spilen iallefall var medvirkende årsak. Nå skal det sies at bh-en i tillegg var litt for liten, så kanskje det hadde gått helt bra dersom den passet bedre.

Skrevet

Valiana, det var også min erfaring med første barn, men ville ikke nevne dette nå for jeg var redd det skulle påvirke svarene jeg fikk. Da brukte jeg også bh med spiler såpass tidlig-og fikk brystbetennelse... Nå har jo produksjonen stabilisert seg. Andre som har erfaring med spile bh når barnet er over en måned gammel og at det har gått bra?...

Skrevet

Jeg har brukt ammebh med spiler fra dag 1 denne gangen, og har ikke hatt betennelse. De på Kapahl er kjempegode:)

Skrevet

Jeg har også et par amme-bh´er med spiler og merker ikke noe forskjelle på bruk av de med og de uten.. Tror en nøkkel er at de er store nok slik at ingen deler av brystet blir liggende i klem:)

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt sjansen :(

Tok på meg dene bh'en jeg har med spiler da Lille Vampyr var ca to uker. Satt som et skudd den. Men så fikk jeg litt spreng og om kvelden hadde jeg harde, vonde kuler i deler av brystene. Fikk heldigvis tatt knekken på de med litt forsiktig massasje og håndmelking i dusjen, samt lett massasje de følgende ammingene. Men var engstelig da gitt!

Tror helt og holdent det var pga bh'en! Så jeg daffer rundt i de tilnærmet sømløst de har på Lindex :)

Skrevet

Det var jo pga størrelse på bhen jeg sannsynlig vis fikk problemer.

Finner du en med god passform som du kan "vokse i" skulle der bli lenge mellom mat så går det nok fint. :D

Skrevet

Jeg har ikke fått betennelse, men tette melkeganger av det. Bruker det en sjelden gang, går stort sett greit. Brystene blir liksom ikke like fine av de uten.. Men har vent meg til det nå.

Skrevet

Jeg var veldig redd for BH med spiler selv, men har den siste mnd brukt en med spiler fra Change. Jeg tror nøkkelen til suksess med spiler er å gå til en butikk hvor de har peiling og få de til å måle og sjekke at den sitter ordentlig.

Jeg har ikke hatt problemer med amming siden jeg begynte å bruke den, men bytter litt på med noen deilige uten spiler fra Triumph. Og sover aldri med den med spiler.

Skrevet

Har prøvd å gå med BH med spiler tre ganger, med flere uker/måneders mellomrom (også etter mini var 4-5 mnd og amming null problem), og hver gang endte jeg opp med kuler i brystet. DA var jeg sikker på at det var spilen som gjorde det, så aldri mer slike BH´er på meg mens jeg ammer! Men som du ser av svarene er det jo store forskjeller på hvordan vi reagerer, så er vel bare å teste det ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...