Gå til innhold

Skravling for oss med termin i november...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som synes tiden til tider går litt sakte og kunne tenke seg å skravle litt? Hadde vært hyggelig om noen ville slå følge den siste delen av svangerskapet. Kan jo begynne med en kjapp introduksjon av meg selv:

Termin 6. nov

Har en gutt fra før på to år.

For tiden 100% sykemeldt.

Uke 34 nå, og tror den siste måneden kan bli litt drøy, vil ikke sutre for mye til gubben heller, så da er det fint med et forum fullt av likesinnede :-)

Blir kjempe glad hvis noen slenger seg på tråden! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig! :)

Jeg har termin 24 november, men venter i disse dager på å forhåpentligvis få innvilget keisersnitt.

Fra før har jeg en gutt på 5 år fra et tidligere forhold.

Jeg er også 100 % sykemeldt, så litt late dager i heimen, men prøver å få gjort litt smått hver dag. Får litt små panikk når jeg tenker på hvor fort de neste 8 ukene kan gå, mens andre dager føles det som en evighet.

Venter forresten en gutt :)

Skrevet

Tiden går sakte ja... veldig sakte! Dette svangerskapet har vært ekstremt langt, og ennå er det to måneder igjen.

Er 32 uker nå og skal vel egentlig ikke klage for formen er bra så lenge jeg ser borti fra at jeg sover elendig. Har slitt med søvnen hele svangerskapet og er av den grunn 50% sykemeldt.

Termin 23. novemer og har to gutter fra før på 4 1/2 år og snart 3 år. Ultralyden sa jente denne gangen.... blir spennende.

Skrevet

Kjekt med ein slik tråd!

Har termin den 23 november med nr 4, og har permisjon pga risikofylt jobb. Men med tre små barn til i heimen, barnehage, skuler og lekser, går dagane fort. Får nesten ikkje tid å tenke på de som kjem, sidan mannen min jobbar veldig mykje. I tillegg har influensaen inntatt huset, så sofaen har vore flittig i bruk siste veke, men følest godt å få kunne ta det med ro og:-) synest tida går både fort og seint! Men eg tenker at dette er siste gang med baby i magen, og det er godt å kjenne at no føler eg at vi er ferdige:-)

Skrevet

Så bra at flere av novemberdamene er skravlesjuke.

Kan jeg spørre hvorfor du ønsker KS, anna_lou? Bare nysgjerrig :-)

Og all respekt til deg Thilde78 som venter nr 4! Dit kommer aldri jeg, det kan jeg garantere :-D Og influensa er jo generelt noe dritt, god bedring, håper dere er over det værste!

Her ventes en jente, alternativt en gjennomført rosa gutt :-D Kjennes for øyeblikket ut som hun har tenkt å grave seg veg ned gjennom bekkenet... håper det er graving ihvertfall og ikke sparking. (Hun lå i hodeleie på forrige kontroll, så hun har vær så god å holde seg der...) Ellers er det mye kynnere her om dagen, spesielt på kvelden gjerne 5-10 i timen, litt slitsomt i grunn.

Skrevet

Svarer gjerne på det :) Jeg hadde 3. grads ruptur sist fødsel og totalt sett så var jeg veldig uheldig med hele fødselsopplevelsen, så jeg har rett og slett fått skikkelig fødselsangst. Ser ut som jeg vil få ks denne gangen, men klarer jo ikke helt å senke skuldrene før jeg har fått bekreftelsen.

Koselig med jente, synes det er så mye ekstra fint baby/barne tøy til jente :) Lykke til!

Skrevet

Hei :)

Trivelig med flere november mødre :-)

Jeg har termin 2 november (uke 35 idag) og har ei datter fra før som snart blir 4 år!

Er 60% sykemeldt.. og kjenner at det er veeeldig greit :)

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg også syns tida går treigt... føler jeg har vært gravid i et år! Hehe!

Jeg har termin 5.november.

Har to gutter på 5 og 7 år fra før, venter nå jente. Ihvertfall i følge ultralyden. ;)

Er 50 % sykemeldt pga bekkenløsning. Utenom den så har forma vært ganske god de siste månedene. Men nå begynner jeg å kjenne meg veldig trett, sliten og tung. Litt lei.. :S Men det er jo enda noen uker igjen ja!

Skrevet

Hei...

Jeg har termin 4. så i morgen er jeg iuke 35.

Jeg jobber 40% og denne uken he er den siste før jeg skal avspassere de 2 siste ukene før permisjonen starter. Gleder meg til å være ferdig å jobbe og bare kose meg hjemme før fødselen. Har i dette svangerskapet fått bekkenløsning det hadde jeg ikke sist... Føler jeg har godt inn i en dvaleperiode og sover mye de dagene jeg ikke jobber.

Har en gutt som vil være 3 og 1/2 år når lillebror blir født.

Jeg skal føde på Ahus, sist fødte jeg på Riksen så det blir spennende.

Hvor skal dere føde?

Skrevet

heia:) er ny inn på disse sidene.....har termin den 2.november.

er hjemme værende,100% sykmeldt,har fra før av 3 jenter:)

og venter på ei lita tulle igjen.

tiden hjemme går fortiden veldig sakte....men med strikkepinner og barn i huset har mann ailtids noe å finne på:)

mannen jobber lange dager og da er det koslig å få kontakt og "snakke" med andre voksne her:)

Skrevet

Haha, kjenner meg igjen i den følelsen av å ha vært gravid et år, to+en til! Siste innspurt nå :-)

Og så kjedelig anna_lou, at du fikk så dårlig fødselsopplevelse sist gang, jeg hadde også en lang og tøff fødsel som endte med 3.grads ruptur, og kommer til å være veldig bevist på det denne gangen i forhold til å kreve en jordmor med ekstra kompetanse på forebygging av rupturer.

Ellers sov 2-åringen godt og lenge i dag, så mor er for øyeblikket frisk og opplagt :-) Ha en strålende dag alle sammen!

Skrevet

Hvordan har dagen vært for november-mammaene da? :)

Her jobber jeg halve dager hver dag. Og i dag har jeg vært potte tett i hodet.. forkjøla! :S Så dagen føltes ekstra lang på jobb i dag.

Skrevet

I dag har jeg vært på loftet og hentet ned vognbag, vognpose, litt klær og bilstol. Må vaske trekket på vogna så måtte ha en kikk på hvordan bag'en også så ut. Trenger en liten vask den også ser jeg.

Hvordan er det med dere, har dere alt utstyr på plass?

Siden dette er nr 3 så har vi alt fra før... har kjøpt litt klær siden det denne gangen er jente og vi har to gutter fra før. Regner med at vi får litt også er det jo snart jul så trur ikke jeg skal ut å kjøpe mer.

Kjenner nå at bekkenet ikke er like glad for turen på loftet (måtte jo selvsagt rydde litt der også....), men skal nå ha en rolig kveld på sofaen når ungene er i seng.

Skrevet

Hei alle sammen

Koselig med en skravletråd for oss nov-mammaer :) Jeg venter en gutt. Har planlagt k.s i slutten av november. Gleder meg sånn til han kommer at tiden går veldig, veldig sakte nå synes jeg. Vi har hatt en lang vei for å bli gravid, så det er nok medvirkende til at jeg er ekstra utålmodig ;). Jobber fullt,men kjenner at det blir stadig tyngre (begynner jo å bli ganske fortung, merker at søvnen ikke er helt den samme osv). Når det gjelder utstyr og klær har jeg allerede kjøpt mye (alt for mye i følge mannen..hehe). Har dere andre funnet navn forresten? Her i heimen er vi ikke helt enig enda, men vi jobber med saken :)

Ønsker dere alle gode dager nå i innspurten.

Skrevet

Har 5 jenter fra før, har termin 8 november, men regner med at h*n kommer ca 1 uke før. De andre har kommmet før hvertfall. vet ikke hvem som bor i magen denne gang. Begynner å bli lei nå, mye kynnere. Er hjemmehverende. minste er 3,5 år, Skal føde på A-hus.

Skrevet

Heisann:)

Merker at jeg ikke har kontroll på dette med uker nå, tredje gangen;) Men har termin 20.nov.

Er i ok form, noe bekkensmerter og halsbrann er de største plagene. Jobber som normalt, dvs 80%. Har to jenter fra før, så det kan bli travle dager, og er som regel ganske gåen når kvelden kommer. Til forskjell fra mange andre håper jeg IKKE babyen kommer før tida, for jeg vil ha mine tre uker med permisjon før fødsel:P

Ang utstyr har vi det meste, men det er ikke funnet fram ennå..:)

Skrevet

Termin 17. november her, og visstnok en gutt i vente (vi har en jente på 2,5 år fra før). Er endelig sykemeldt 50 %, og føler meg utrolig mye bedre nå som jeg ikke lenger jobber fullt. Er egentlig i mye bedre form dette svangerskapet enn sist, så skal ikke klage, men har slitt med søvnen i mange måneder nå, og det sliter ganske mye på hele tilværelsen... ellers kjenner jeg jo at jeg begynner å bli lei av å være gravid, men det er nesten den eneste måten jeg kan bli klar for å føde på, så det er vel sånn det skal være... ;)

Skrevet

Skal føde på riksen, forresten. Og har knapt en ting klart, men har funnet frem noe klær i minste størrelse i dag. Vi har jo mye utstyr fra forrigemann, selv om vi har litt rosa som må byttes ut, så stresser ikke så veldig... men greit å ha sånn halvveis oversikt i tilfelle noe skulle skje (ikke at jeg tror det... ble igangsatt 13 dager over termin sist, så håper bare jeg slipper å gå på overtid denne gangen!). Har ikke vaskemaskin en gang om dagen, så er egentlig ikke mye jeg får gjort... ;)

Skrevet

hyggelig med skravletråd:) Insomnia her i huset, sto opp igjen fordi jeg ga opp hele sovinga. Men nå klarer jeg ikke sitte her heller kjenner jeg, takket være de pokkers urolige beina!!! Men for all del, er jo forøvrig ganske frisk og rask så hva gjør vel noen søvnfattige netter:)

Har termin 11.11, forresten, og håper vel egentlig at lillejenta holder seg der omtrent til da så jeg rekker å forberede meg litt....

Skrevet

Termin 11.11 her, venter ei jente! Har en gutt på to år fra før. Synes det er utrolig gøy å kunne kjøpe søte rosa klær til jenta nå, er akkurat som om jentejenta i meg kommer fram.

Er sykemeldt nå pga bekkenløsning, og har også problemer med søvnen for tida... er vel derfor jeg sitter her nå! Godt å kunne slappe av hjemme på dagen hvert fall.

Bor forresten i Lillestrøm og skal føde på ahus :)

Skrevet

Signerer det med søvnproblemer. Føler jeg er oppe og tisser hundre ganger hver natt, og drømmer og vrir meg når jeg endelig sover. Umulig å finne en god stilling over lengre tid. Og så vil jeg helst ha minusgrader på soverommet da, noe gubben ikke er helt med på... den diskusjonen har snudd litt fra hvordan det normalt er kan man si, vanligvis så er det jeg som hutrer, hehe.

Ellers så er gubben borte i kveld, og jeg som vanligvis nyter en alenekveld sitter egentlig og savner han og synes litt synd på meg selv... må nok trøstespise et eller annet :-D

Hvordan står det til med resten av novemberdamene?

Skrevet

Hei hei!

Har idag 40 dager igjen til termin 7 november, ul viste en gutt, får se om real life viser det samme, he he.

Har en gutt på 2 år fra før, så i dette huset kommer testosteronet til å være på topp. :-)

Er i full jobb ennå, 16 dager igjen nå (full nedtelling på det meste her). Får generelt lite søvn for tiden. Om ikke jeg må tisse noen ganger for natten, så er halsbrannen begynt å plage meg om natten, og det er få remedier som nå hjelper mot det.

Bor i Bergen og har planer om å føde på kk, så får se hvordan det går denne gangen. Selv om jeg kjenner at jeg er sliten og lei av å gå gravid, så får jeg litt panikk om fødsel skulle begynt nå. Kan vi hoppe over den fødedelen og bare gå rett på bebisen i armene?? :-D

Skrevet

Heisann.

Jeg har termin 27.november, så jeg er en smule misunnelig på dere som "bare" har igjen 4 uker ;) hehe..

Jeg har en gutt på 8 og ei jente på 16 mnd fra før. Vet ikke hva vi får nå,.. det blir en overraskelse :)

Er hjemmeværende med Veslesnupp og har vært det siden hun kom til. Koser meg masse med prinsessa, men sliter en del med bekkenløsning og søvnløshet pga urolige bein. Har litt annet "smårask" av svangerskapsplager, men de er enklere å overse og leve med ;) Er nok en del sliten og lei svangerskap nå, men prøver å nyte spark og liv i magen nå som det er siste gangen :) 3 holder for meg og min kropp gitt ;)

Jeg holder til på Hadeland, midt imellom Oslo og Gjøvik,.. eller Hønefoss og Gjøvik for den saks skyld ;) Skal føde hjemme med mindre noe plutselig skulle komme i veien for det. Fødte hjemme sist også og gleder meg veldig til å få gjøre det en gang til. Ser veldig frem til å få holde lille elskling i armene og snuse baby igjen! Og er veldig spent på hvordan det blir å ha to så tette, to bleieunger på en gang ;) hehe..

Er forresten en Facebook-gruppe for oss novembermammaer hvor det er mye liv og skravling på! Anbefaler dere som ikke er med der enda å titte innom og bli med på praten der :D Novemberklubben

Skrevet

Godt å se at det er flere av oss som synest det er langt igjen. Har termin 25/11, og på tross av tre barn som krever sitt av oppfølging på skole og andre aktiviteter så går tiden uendelig sakte!!!!

Er sykmeldt 100% pga bekkenløsning, og holder på å bli gal av å ikke fungere slik jeg vil. Har ikke tid og anledning til at kroppen ikke skal virke slik jeg har tenkt at den skal.

He-he, dette fører selvsagt til at jeg gjør alt jeg ikke burde- les: husvasken, springe etter 3 åringen som ikke kan bremse selv på sykkelen, og bæring av masse tunge handleposer osv. Noe som selvsagt straffer seg på natta, da det er umulig å sove pga bekkenet.

Gleder meg noe sinnsykt til å bli kvitt gravidmagen, og sitte der med et deilig lite nurk (selvsagt etter en kjempelett fødsel, uten et sting og nesten smertefri!!!!), glad og fornøyd, og full av hormoner som gjør at jeg tenker "var det egentlig så ille å spy i 5 mnd, hva er vel litt bekkensmerter, og gjør det egentlig så vondt å føde".

Det er her mannen min har en viktig oppgave, nemlig å klippe strengene slik at nr 5 aldri kommer på tale!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...