Gå til innhold

Dette bekymrer meg veldig

Anbefalte innlegg

For 4,5år siden fikk jeg en frisk sønn. I ukene etter fødsel følte jeg meg slapp og ble mye syk - og fikk påvist at jeg manglet folin i kroppen. Måtte ta tilskudd.

Jeg ble jo veldig glad at min sønn ikke fikk ryggmargsbrokk - noe som man KAN få ved folinmangel.

Gjennom hele første trimester (og også før) tok jeg folinpiller, men tydeligvis var ikke dette nok.

Før svangerskapet fikk jeg en alvorlig matforgiftning, og var syk i 6mnd med veldig lavt immunforsvar m.m. Tror nok at det er derfor jeg hadde lite folin.

Men så over til det som bekymrer meg så mye;

Jeg leser i flere artikkler at det ligger en sammenheng mellom barn som får lite folin i mors liv og blodkreft for barn.

Nå er jeg sååå bekymret for at mitt barn skal få en slik diagnose.

Er bekymringen min reell? Dette er jo fakta - så jeg mener så. Gutten min er litt blek og tynn, men en glad gutt. Er det noen som vet noe mer?

Eller er jeg helt gal her?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143615973-dette-bekymrer-meg-veldig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det folat du mener?

I såfall så er det nok bare ryggmargsbrokk det kan skape om det er mangel, og så lenge gutten din er frisk og fin, så trenger du ikke å være bekymret for det nå lenger :) :) :)

At han er blek kan komme av at han bare er blek rett og slett, eller det kan være at han har litt vitaminmangel(jern, osv...)

Jeg syns du skal ta bekymringen din videre til legen så du får bekreftet at gutten din nok er helt frisk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...