Gå til innhold

Kan dere berolige meg litt?

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 27, og har siden en litt større blødning i uke 22 hatt litt småblødninger. Ikke friskt blod, vel og merke. Og ikke mye.

Jeg vet at det finnes mange ulike grunner for slike blødninger. Det dannes mange nye blodårer i skjeden under graviditeten som lett kan sprekke, det er økt trykk på blodårer som allerede er der osv. Det meste er bagateller, og ikke så mye å bry seg om har jeg hørt. Så lenge en kjenner liv hver dag, så skal en bare ta det med ro. Og det gjør jeg jo. Men...

Har ikke lyst til å virke som en hysterisk person og ringe til lege i tide og utide, - så jeg håpte at noen av dere andre er i samme situasjon. Forrige svangerskap var for 9 år siden, og da blødde jeg ikke en eneste gang. Dessuten er dette et etterlengtet IVF-barn... Så jeg er nok kanskje litt ekstra bekymret.

Noen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143615870-kan-dere-berolige-meg-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) Ikke en gøy situasjon det der, men tror du bare skal prøve å berolige deg med at du skjenner liv hver dag og da er alt som det skal med litle babyen din :)

Du kan jo også bestille time hos lege, eventuelt gynekolog og ultralyd slik at de kan se hvorfor du blør, kan sikkert være beroligende å finne ut av hvorfor du blør :)

Eg har også blødd litt idag og igår, er 16+0 i morgen. Har vert hos legen idag og hørt hjertet til fosteret, og sett at livmormunnen var lukket osv. Eg fikk time til ul i morgen slik at de kan prøve å se da hvorfor eg blør. Lykke til, alt eg nok bare fint med nyttårsprinsen din ;)

hei

ring legen forlang å finne ut av hvorfor du blør

alle der har eller er i din situasjon ville være bekymret og du er absolut ikke hysterisk hvis du ringer legen, jeg hadde en blødning i sidste graviditet fra mine slimhinder og fikk ultralyd med en gang.

ut ifra det du beskriver lyder det som om det ikke er noe farligt, men det er lov å være redd og en undersøkelse/ultralyd for å finne ut av hvorfor du bløder er helt klart på sin plass, det kan jo faktisk være pga en infeksjon i underlivet eller noe annet der må taes hensyn til eller behandles.

jeg stoppede ikke med å bløde etter min første fødsel og ved 6 ukers kontrollen tok de en masser prøver og det viste seg jeg hadde en infeksjon.

der kan være mange grunne som er helt ufarlige men grip den telefon og ring legen.

Takk for innspill, jenter! Alltid litt betryggende å høre hva andre har å si.

En liten oppdatering:

Jeg kontaktet legen min igår morges, og fikk time senere på dagen. Han forstod at jeg var bekymret, og syntes på ingen måte at jeg var hysterisk. Jeg la frem alle mulige logiske forklaringer på hva det kunne være, og jeg sa som sant var at jeg ikke var livredd i og med at babyen har beveget seg hele tiden. Likevel ville han høre hjertelyd, og tok meg seriøst. Han ringte også opp en lege på fødestedet og forhørte seg om det var noe bekymringsverdig. Jeg fikk høre hele samtalen på høytaler. Dette satte jeg stor pris på.

Fikk beskjed om at så lenge det var "gammelt" blod, og ikke store mengder, så hørtes det fredelig ut. Dersom det begynte å blø friskt og kraftigere, skulle jeg bare dra rett til klinikken.

Så jo...jeg pustet litt lettere etterpå...

Trodde ikke egentlig at jeg var så veldig nervøs og bekymret, men da jeg kom til legen spratt bare tårene - så jeg var nok kanskje litt reddere enn jeg ville innrømme ovenfor meg selv.

Og så disse hormonene da....

Nå krysser jeg fingrene for at resten av svangerskapet forløper uten noen form for dramatikk...har ikke nerver til slikt....hehehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...