Gå til innhold

Hei damer :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye sover deres nyfødte? hvor mye ammer dere dag/natt?? Sover babyn i egen seng? evt med hva i sengen? Når steller dere babyn til kvelds?? Jeg er førstegangsmamma så har vert greit og få høre andres erfaringer....

Min har veldig varierende søvn på dagtid,enkelte dager sover han mye både dag og kveld, og sovner godt til natten.. andre dager er han mye våken på dagtid,og får da en veldig urolig kveld. med skriking.... han krever ofte mat fortiden, gjærne med 1-2 timer mellom på dagen.. først på natten sover han 3-4 timer som regel, også blir d amming med ca 2 timer imellom etterpå... Her har det variert veldig når vi steller han til kvelds, i går vekte vi han for og bade og stelle han,det resulterte i at han ikke sovnet før 00.00... og at han skrek og ikke slo seg til ro.. :/ Så det er kanshe ikke så lurt å vekke han for og bade å styre...??!!

Også har han masse gørr i nasen, flere som sliter med det? vi bruker nesesuger og morsmelk.. forferdelig plagsomt for han og være så tett når han skal sove...

Han er to uker....

Håper på svar :)

Håper på svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet hver 3 time, og om natten gikk det vel 4-5 timer mellom.. hun sov med meg da jeg var liiivredd for at hun skulle slutte å puste, hehe.. men også fordi hun krevde mye nærhet og fordi jeg ammet henne liggende i sengen:)

De første 3,5 mnd la vi henne når vi la oss, det var ikke før etter dette at vi begynte å legge henne tidligere og tidligere.. og da stelte vi henne et time før vi la henne sånn ca:) Jeg hadde nok aldri vekket min på 2 uker for å bade henne, jeg vekket henne før hun var 6 uker kun for å gi mat, og da sovnet hun som oftes etterpå. Jeg badet henne om morningen de første mnd, og gikk over til bad om kvelden når hun la seg tidlig:)

For meg høres det ut som at han var overtrøtt igår da, siden dere vekket han og at han ikke fikk sove igjen.

Dere finner nok ut av det tilslutt, alle gjør ting på forskjellige måter til forskjellige tider, finn noe som passer dere best!:)

Skrevet

Aldri vekk et sovende spedbarn ;)

Utover det så hadde/har vår baby også en del snørr i nesa, og vi bruker saltvannsdråper og otribaby nesesuger når behovet melder seg. Det var nesten daglig de første par månedene, fra han var ca 3 mnd har det kun vært nødvendig 2-3 ganger per uke heldigvis.

Ang søvn så trur jeg at det er normalt med ca 16 timer søvn per døgn hos spedbarna. Dersom babyen sover mindre enn 9 timer per døgn så er det kjekt å dra til f eks manuellterapeut for å sjekke for låsninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...