Gå til innhold

Hva har dere i senga til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sover babyen deres på i senga si ? Rett på laken...eller saueskinn? Mini her sover på saueskinn, men tissse ofte igjennom klærne om natten...hvor ofte må man vaske saueskinnet, mener å ha hørt at sånt er selvrensende til en viss grad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille sover rett på lammeskinnet. Men nå har hun ikke tisset gjennom før da, jeg skifter bleie på natten også. Vi har en rutine med mat, bleieskift, mer mat og sove videre, og da blir ikke bleia overfull.. :)

Skrevet

Vår ligger bare rett på laken. Har et tisselaken, så en tynn overmadrass som er lett å vaske, og så vanlig laken. Men nummer en hadde jeg lammeskinn med et helseteppe oppå. Kanskje jeg legger på et lammeskinn når det blir kaldere, men foreløpig sover han godt :o)

Vet ikke ang vask. Synes lammeskinnene blir så kjipe når de vakses. Er det bare meg som gjør noe feil? Men så lenge det er tiss, så hadde jeg nok følt for å vaske det..

Skrevet

Her har jeg tisselaken på madrassen og laken over... hun sover vel i sengen sin halve natten, og reste ved siden av meg.. har aldri tisset i sin egen seng, men min bekyttelsesmadrass har fått kjørt seg et par ganger i vaskemaskinen ja:) Hun sover på lammeskinnet i vognen på dagtid, men kanskje jeg flytter det over i sengen når vinteren kommer som nevnt over:)

Skrevet

Gutten sover på madrass/overmadrass fra Ikea, pluss laken oppå der ;) Sover i pysjamas og med dyne over seg. Lammeskinnet har vi ikke tatt i bruk enda, da gutten er veldig varm av seg. Han ligger litt og leker på det på dagtid, og blir da helt våt i bakhuet til tross for innetemp rundt 22 grader :P hehe...

Vi hadde i en periode koseklut og kosedyr i senga hans, men da han begynte å bryte med bamsen på natta, og å legge kluten over ansiktet sitt, med påfølgende panikk og hylskrik, så måtte vi dessverre ta vekk alt. Håper på å kunne bruke begge deler igjen snart! Han har kosekanin til dagsøvnen enn så lenge, og det ser ut til å fungere :)

Skrevet

Mini sover på lammeskinn og har gjort det siden han var født. Har tisselaken og vanlig laken over madrassen for så å ha lammeskinnet oppå det. Han har en bamse som han kos med og dyna godt rundt seg. Har ei tynn og ei tykkere dyne, temperaturen ute avgjør hvilken som brukes. =)

Skrevet

Vanlig laken over madrassen. Ligger i nattpose med dyne over. Eneste måten og holde han varm på:)

Har en koseklut med seg i senga:)

Skrevet

Jeg la mini rett oppå lammeskinnet, men opplevde at han sparket seg oppover i senga og glei helt inni sprinklene fordi underlaget ble så glatt. Har sprinkelbeskyttelse, men hodet blir jo helt vrengt når han stadig glir oppover) Så jeg har lagt et laken oppå lammeskinnet (som forøvrig ligger oppå en madrass) og venter til han er større med å legge han rett oppå lammeskinnet.

Ifølge Nøstebarn, der jeg har kjøpt lammeskinnet, er ulla ganske selvrensende. Hvis det har kommet tiss eller gulp på, kan du ta en klut og tørke av. Jeg har ikke vasket det enda, men har heller ikke fått så mye "flytende" på det;) Tørket vekk gulp og latt det lufttørke.

Ellers ligger han godt pakket inni et pledd og har dyne over seg.

Skrevet

IKEA-madrass og overmadrass, tisselaken og vanlig laken. På seg har frøkna pysj og over seg dyne. Nå hun legges for kvelden, blir hun lagt i sovepose, ellers leker hun bare med tærne, men den lirkes av når hun har sovnet.

Skrevet

Madrass ifra Jysk, laken å et tynnt ullpledd (under) å dyne og nattpose, siden han sparker av seg dyna..

lammeskinnet skal vi ta frem når det begynner å bli kaldt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...