Gå til innhold

Noen desember-mammaer her da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler alle innlegg her har noe med fødsel/modning/stripping å gjøre.

Gleder meg til det er min tur å skrive om slik, men nå føler jeg det er lang vei dit egentlig :P

Har termin 14.desember med gutt nr 3(!) Blir gang i heimen nå tenker jeg! Har to gutter som gleder seg masse til babyen kommer :)

Ellers har jeg litt bekkenplager og er 40% sykemeldt foreløpig. Kjenner det er greit å gå på jobb også. Dagene går litt fortere da :P

Hvordan går det med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe! Ja, det skrives mye om fødsel og slikt her. Er enda en stund til vi er der ja. Jeg har termin 3. desember. Venter min første, ei lita jente.

Selv er jeg 100% sykemeldt, og blir nok det ut svangerskapet. Så dagene går litt sakte her føler jeg. Gleder meg veldig til jeg får møte min lille.

Skrevet

Hei!

Jeg har termin 2.desember. Er 100% sykmeldt pga bekkenløsning. Slår i hjel litt tid med å være til fysioterapeut 2 ganger i uken. Men dagene går til tider seint... vi vet ikke hvilket kjønn vi får, så gleder meg ekstra mye til å finne det ut..

Skrevet

Jeg har termin 11 des. Førstegangs og venter en jente:) er også 100% sykemeldt pga bl og kynnere.

Skrevet

Har termin 9 des, Førstegangs og venter også ei jente.. :-)

Er fortsatt i jobb, men har bekkenløsning, så det spørs hvor lenge jeg klarer å fortsette..

Skrevet

Jeg har termin 15.des og venter en jente :) For tiden 100% sykemeldt pga hyppige/vonde kynnere. Spørs om jeg kommer tilbake i jobb før permisjonen starter, for disse kynnerne har ikke akkurat blitt borte eller bedre.

Skrevet

Jepp jepp =) Her ventes også 3.gutt (sannsynligvis) og har termin 2-8 des.... min mens termin er 2 og den er jeg så sikker som jeg kan bli på... Men han kommer når han kommer =)

Jeg sliter også med bekkenløsning og er sykmeldt 50%, men jeg må nok øke det ganske snart (denne uka tenker jeg) for siden jeg jobber i bhg så sliter jeg veeeeldig for tiden =) Både med kontor oppgaver og avdelingsdelen....

Men sålenge det ikke blir noe mer enn BL så skal jeg ikke klage.. =) =)

Skrevet

Hei:)

ja er mye fødel og stripping her inne;) men jeg føler spent med, snart er det jo vår tur!:)

jeg har termin 4 des, dette er nr 2:) og en gutt! spent på det, har jente fra før:)

jeg er 30 % sykemeldt så jeg har en redusert arbeidsdag for å klare kombinasjonen jobb og smått, innimellom dårlig søvn og hauger av kynnere. Heldigvis er formen grei og humøret på topp ellers:)

blir kjekt å følge dere framover:)

Skrevet

Hei!

Termin 8 desember, menstermin 18 desember. Tror selv på noe midt imellom, men vi får se:) Ville ikke vite hva jeg får, synes det er halve spenninga. Har redusert fra ca 140% jobbing (ekstrajobb) til 100% stilling fra i dag. Håper å stå i arbeid til foreldrepermisjonen starter, fullt eller gradert.

Merker tidvis halsbrann, er spent på om det vil øke på eller ikke. Kjenner oftere bevegelse enn spark. Det er merkelig å se hvordan magen blir deformert. Babyen trives tydeligvis best på høyre side. Den lå med ryggen ut mot siden og ansiktet innover da jeg var hos legen i dag.

Spent på fortsettelsen. Merker jo at ting blir tyngre, men enkelte dager er jeg særdeles sprek. Neste dag må jeg kanskje ta det mer med ro.

Lykke til! Blir en spennende adventstid på oss i år:)

Skrevet

Jeg har termin 12. desember med en jente. Førstegangs og gleder meg veldig :)

Kvalmen har heldigvis gått over og jeg har vært i fin form de siste ukene, så jeg er fortsatt i 100% jobb. Men jeg kjenner at det snart er på tide å kutte litt ned på arbeidsoppgavene, da jordmor mener blodtrykket er litt for høyt.

Jeg synes tiden frem mot desember går ganske fort - og godt er det :)

Skrevet

Jeg har termin 19.des, førstegangs, med jente :) (Mange som skal ha jente her :))

Jeg er sykemeldt, på grunn av bekkenplager.. Jeg driver og fresher opp hjemm, har tydeligvis fått et redebyggebehov her jeg..:)

Gleder meg masse til snuppa mi kommer! =)

Skrevet

Hei

Jeg har termin 15 desember og venter jente, har en tulle pa 5 fra for, og vi gleder oss sa masse

er 100prosent sykemeldt for det samme som en annen her, mange kynnere og har veldig lav morkake sa skal ta det med ro

Ellers er bekkenet vondt ogsa

Skrevet

Her er det termin 8. desember. Venter på førstemann og det blir en gutt.

Jeg jobber 60% da jeg sliter noe fryktelig med søvnmangel og gjort det veldig lenge. Feiler meg egentlig ingen ting annet en karpaltunellsyndrom, forøvrig veldig plagsomt, men det er jo ikke vondt da. Synes det er mer frustrerende siden jeg har veldig lite vann i kroppen, skjønner liksom ikke helt hvorfor jeg har fått det. :o/

Har ikke noe bekkenplager! Masse kynnere, men det er hverken vondt eller ubehagelig, får bare steinhard mage. :o)

Jeg sliter mest psykisk, så jeg kommer nok ikke i 100% jobb før permisjon.

:o(

Skrevet

Ja, jeg har termin 2. desember. Førstegangs og veldig spent på fødsel. Måtte slutte å lese om fødsel her inne, merket at jeg tenkte litt for mye på det så da er det like greit å ligge unna alle de trådene. Men så er det jo stort sett bare det det går i på 3. trimester - naturlig nok egentlig.

Jeg er frisk og rask og er veldig takknemlig for det. Noen vondter i bekkenet er det jo, merker det er litt mer "skranglete" enn normalt. Trener og jobber 100% og håper det fortsetter sånn siste delen av sv.skapet også.

Må nok etterhvert begynne å bygge litt mer rede her, det blir ikke gjort så veldig mye, men det meste er kjøpt inn og kommet i hus hvertfall.

Skrevet

Da er jeg også kommet inn hit om jeg har forstått det riktig :) Termin 23.desember med en gutt! Blir vårt første barn :)

Jeg er i 100% jobb, og prøver å trene 2-3 ganger i uka da det hjelper på bekkenet mitt :) Skal ta glukosebelastningstest imorra, og er veldig spent. Er ekstra utsatt pga diabetes i nær familie + overvekt. Håper og krysser fingrene for at alt er bra :)

Skrevet

Har termin 11. desember med jente nr. 5. Yngste jenta er 15 år, så det er lenge siden sist. Så dette er spennende:)

Er sykemeldt 60 %. så det kan bli lange dager fremover.

Skrevet

Mye om fødseler her ja,enda noen måneder igjen for oss i desember;-)

Jeg har termin 11 desember med første barnet som blir en gutt <3

Har en del vondt i bekkenet og begynt å få litt kynnere nå,menmen...

Blir en veldig fin adventstid og julegave for oss i desember da=)

Skrevet

Hei desembermammer :D

Jeg har menstermin 30 nov og ultralyd termin 2 des :) Er vårt første barn, og vi venter en liten prins <3 Er blitt 100% nå pga vonde kynnere fra en jobb som går ut på mye løfting. Litt halsbrann og sviing i huden øverst på magen, men ellers frisk :D

Masse lykker til fremover alle sammen :)

Skrevet

Hei på dere

Jeg har termin 10. Desember. Venter en jente. Har gutt fra før. Synes det begynner å bli tungt nå. Jobber fremdeles 100%. Gleder oss veldig til det nye familiemedlemmet kommer. Har idag masse kynnere, faktisk ikke hatt så mye av det enda, men idag er det virkelig på gang.

Skrevet

Termin 13 desember med jente, så venter ei lita lucia :-) Har gutt fra før, så blir spennende. Jeg synes også det er veeeeldig lenge til desember, men er nok litt fordi jeg har hatt mye komplikasjoner og et tungt svangerskap så langt. Så skal bli godt når hun endelig kommer ut :-) Greier heldigvis å jobbe 70% nå, og satser på å holde meg på det frem til permisjonen starter.

Skrevet

Jeg har termin 17. desember med gutt nr 2. :) Har vært fullt sykemeldt siden uke 5, men dagene går likevel. Går skole ved siden av jobb, så har nok å henge fingrene i likevel. (nettstudier) Har fryktelig mange plager synes jeg, og bekkenet krangler skikkelig. Det gjorde det med førstemann også dessverre. Gleder meg sånn til å bli ferdig med dette svangerskapet og kunne kose med gutten min og trille tur sammen med hele familien. :) Nå tror jeg mini har begynt å legge seg mer med hodet ned, for hovedsaklig kjenner jeg spark opp mot ribbebeina nå. Kjenner noen ilinger mellom beina til tider, så lurer på om hodet hans presser på noen nerver nedi der. Er fryktelig spent på om hodet kommer til å feste seg før termin. :) Håper igrunn at det gjør det, for da blir bekkenet litt mer stabilt også.

Skrevet

Er førstegangs og har termin den 22.desember med ei lita jente :) så dette skal nok bli en spennende jul!

Dagene blir litt lange av og til. Har vært 100% sykmeldt siden uke 18 pga bekkenløsning. Utenom det så er formen begynt å bli ganske ok, har slitt med kvalme og svimmelhet. Godt noe er blitt bedre :) men synes det virker som en evighet til desember :P

Skrevet

Hei sveis,

Undertegnede har termin i 20. desember og venter gutt nr to! Har hatt bekkenløsning siden uke 10 (!) og har blitt sykemeldt denne uken. Kjente at det var nødvendig da jeg ble liggende på slutten av forrige svangerskap!

Bor i Bærum - og gleder meg veldig til pudding nummer to kommer(-:

Skrevet

Termin 1.desember og jobber 50% da jeg har fått påvist svangerskapsdiabetes og trenger tid til å gå (!) masse og spise og måle osv.. er ellers kjempefrisk og godt humør. Gleder oss masse til gutten kommer! og så får vi jo hilst på han et par ganger ekstra pga av vekstestimeringer via UL på sykehuset, noe som jo alltid er trivelig. UNN har nemlig 3D! han er såååå søt!

Skrevet

Veldig artig å lese om dere andre her. Kjenner meg veldig mye igjen i det dere skriver i forhold til både gleder og kroppslig ubehag.

Har termin 3 desember :) og er førstegangsfødende.

Venter ei lita jente. Aida. Hun er veldig aktiv og magen inntar de merkeligste formasjoner innimellom. Hun liker seg også best på høyra side og hikker en god del.

Er 40% sykemeldt grunnet søvnproblemer og kynnere. I dag har jeg hatt veldig mange kynnere. De er ikke vonde, men magen blir steinhard og jeg blir litt gispete i pusten.

Vi har kjøpt vogn nå. Endelig. og seng og bilstol. MAngler bare litt småtteri

Gleder meg til å pakke fødebagen :)

Klem til alle medgravide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...