Gå til innhold

går alle til jordmor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja.... jeg er like langt som deg med nr 2 og har heller ikke bestilt time hos jordmor. Jeg kommer til å ta alle kontrollene hos legen min, så blir det færre folk å forholde seg til. Jeg er nok litt påvirket av at jeg ikke var fornøyd med jordmoren jeg hadde sist så jeg ser ikke helt poenget.

Hei.. Eg er gravid med nr3 og har ikke gått til jordmor enda og har ikke planer om det.:-) Legen min syns eg er god lytter og tar seg god tid så ser ikke behov med mer innblandninger i det hele tatt..

Jeg har bestilt time til jordmor denne gangen, siden jeg sist gang kun gikk til legen. Jeg var strålende fornøyd med legen min sist, så det er ikke derfor jeg nå velger jordmor, men mest av nysjerrighet. Så har jeg hvertfall prøvd begge deler :) Syns det var veldig greit å bare gå til lege sist, selv om jeg var førstegangs da.

hei

jeg er i 22 uke med nr 3 jeg har bestilt en time til jordmor i oktober ikke for kontrol det kan legen klare, men jeg har noen spørsmål i forhold til mine muligheter ved fødslen, feks smertestillende jeg fikk epidural med nr 1 og han ble tatt med tang med nr 2 fikk jeg ikke noe fordi det gikk så fort, men ahus tilbyder nå nye ting bla annet fødsel i badekar, siden det nye sykehus ble bygget og jeg ønsker å vite hvad de har og hvad det kan betyde for meg.

jeg ser også at de tilbyder å føde ambulant og det ønsker jeg hvis det er muligt, jeg har dratt hjem med de 2 andre samme dag som de er født, men har mødt problemer med å bli utskrevet begge gange så disse spørsmål og andre syns jeg det er greit å ta op med jordmor da min lege ikke vet disse ting og ikke har tid til å sette seg inn idet for meg.

Annonse

Jeg er nå i uke 27 og har bare benyttet legen min. Han kjenner jeg godt, - og han kjenner meg. Ville vært rart for meg å bruke en jordmor som er helt fremmed for meg hvis meningen med det hele er å føle seg trygg. Føler jeg får god oppfølging og svar på spørsmål hos legen.

Forrige gang gikk jeg annenhver gang til jordmor og lege. Fungerte greit det også, men følte det var litt "smør på flesk" for min del.

Dersom du har en grei kommunikasjon med legen din, ser jeg ikke grunn til å benytte jordmor. Legen er også mest kompetent til å besvare eller undersøke medisinske spørsmål vedrørende komplikasjoner o.l.

jeg går til jormor, og lege innimellom hvis det er noe jeg trenger, som sykemelding eller lignende som jordmor ikke kan gi ut. vi synes jordmor er veldig koselig, hun kan alt å er ekspert på ting vi lurer på akkurat i denne tiden! =) så legen kan hjelpe meg med andre ting=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...