Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei noen rare spm.

Men hva er el sprøyte? er det menopur?

Og er det sånn at man tar den sprøyta og innen 24 timer har man el?

Når tar man den i syklusen?

takk for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eggløsningssprøyte er noe man tar for å få en kontrollert eggløsning. Hvis du skal ha IVF får du beskjed når folliklene er 17-18mm om å sette en eggløsningssprøyte på kvelden, for så å ha uttak(evt inseminasjon) 36 timer etterpå. EL-sprøyta er ikke menopur. Menopur er follikelstimulerende hormon. Har brukt pregnyl for det meste, men også ovitrelle.

Skrevet

Okei, for jeg får ikke el. jeg er på dag 16 i min syklus, kan jeg eventuellt ta den nå da?

Jeg skal til inseminasjon.

Takk for svar:)

Skrevet

Hvor er det du holder til? Er det ikke enklere å ringe dem for å få riktig svar? Det skulle jeg ha gjort.

Skrevet

Jeg kjøper medisinene via nettet, det fordi de ikke vil behandle meg siden jeg velger en anonym donor!

Så må forhøre meg litt her:)

Skrevet

Ok. Skjønner. Men da får du vente til det dukker opp noen som har peiling ;)

Skrevet

Skjønner ikke helt hvordan du skal få til dette uten ultralydundersøkelse. Dersom du skal sette eggløsningssprøyten i en normal ustimulert syklus så skal du gjøre det når eggposen din er ca 20mm. Da er den moden. Er den ikke moden så er det ikke noen vits med eggløsningssprøyte.

Du kan lese mer om prosedyren her: http://www.medicus.no/inseminasjon_(aih)/

Lykke til

Skrevet

Du får nok se om du får deg en ultralyd, eller så får du bruke eggløsningstester. Kan ikke skjønne at du får kjøpt eggløsningssprøyter på nett, for de er reseptbelagte!! I tillegg kan det være sykluser hvor man ikke har eggløsning. Så å sette sprøyta uten å vite om du har egg klart, det synes jeg ikke du skal gjøre! Finner du ikke en gyn i nærheten som er donorvennlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...