Gå til innhold

Jeg skjønner ingenting..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm..

Jeg har nå hat hva jeg vil tro er EL.slim i 4 dager.(seigt, men litt melkeaktig farge...sorry detaljer..) Hadde mensen sist den 5. sept, og ville da trodd eggløsningen falt rundt 19? KJenner på livmortappen og den er så myk som den kan få blitt, og åpen som bare det. Og slik har den vært i noen dager nå.

Men i tillegg så er jeg super kvalm, og har en forferdelig metallsmak i munnen, og vondt under armene,(brystside) Var innom tanken på å ta en g-test, men den er jo ikke annet enn negativ, når jeg hadde mensen 5.sept...??Har forresten hatt litt tullete syklus siste to mnd, så når man egentllig kan forvente IKM det aner jeg ikke..

Hvor lenge har man el-slim da? Og hva skjer med tappen etter evt befrukning egentlig? Kasta meg over gubben på fredag og søndag, så om det er slik at jeg har eggløsning, så krysser vi fingre for at det smalt. Men, spm er jo, har jeg det?

Vi har nettopp begynt prøvingen, og jeg er så blank på dette området, og gubben har ikke lyst å høre om el.slim han gitt..

Og om jeg da evt hadde eggløsning den 19, så slapp vel egget unna tenker jeg, eller, hvor lenge lever vanligvis sæd? Jeg vet at det kan levet OPPTIL 1 uke, men det er vel superman-sæd.

Noen som har noe erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt jeg.. Tok forresten en G-test i dag, negativ som baaare det.

Skrevet

Kan jo prøve å svare deg, men jeg er egentlig ganske dårlig på forklaring.

Har du vært inne på pernille.info? Der er det masse nyttig info!!

Trodde egentlig man bare hadde el-slim i en eller to dager jeg da. Så kommer vel el 12-24 timer etter siste slim.

Hvis du akkurat har sluttet med pillen, så kan det hende du har ustabile sykluser en stund framover. Det er veldig individuelt.

Iforhold til tappen, så høres det jo ut som du har el nå. Siden du har født før, så vil det våre et lite søkk/en grop der, selv om den er lukket.

Det med kvalmen og metallsmaken kan være psykisk. Men om el har vært tidligere enn du tror, så kan du jo også være gravid, bare at det er for tidlig at det vises på en test. Hvor lang var de forrige syklusene dine da?

Ved tidlig graviditet vil tappen være enten høyt eller lavt plassert, lukket/snurpet og både myk og hard - hard inni, men med "et mykt lag" utenpå.

Vanskelig å gi noen råd om hva du skal gjøre. Er jo velidg lett å si at du bør vente en uke og så ta en test, eller se om tr har kommet, men vet ikke om jeg hadde klart å vente så lenge.

Du kan jo ta el-tester, hvis du har el nå, så vil jo de bli positive, og da blir du jo litt klokere ;-)

Håper du fikk svar på noe, ellers får du bare spørre igjen!

Skrevet

Snille, søte deg. :-) Takk for et utfyllende, og lærerikt svar!

Min forrige syklus var nok helt på uttur, for da fikk jeg mensen 15 august, og da igjen 5 september, hvilket er helt på tryne.. Så jeg vet ikke helt når jeg forventer å se den igjen.. Måtte den melde avbud..

Kvalmen og metallsmaken kan nok være psykisk, men har oxo fått så vonde brystvorter, åhh.. Har jeg klart å psyke på meg så mye somatisk??

Det med tappen, har lest på pernille sin side, men jeg blir ikke helt klok. Ja, jeg har jo født før, og det skal derfor være et lite søkk der, hvilket det er. ( surprise!!) Men hvordan vet man at den er åpen, når man allerde har en grop der? Hvor åpen er åpent da? (det er vel individuelt kan jeg tenke meg..) Den er forsåvidt hard i midten, og veeeldig myk rundt liksom.. Og hvis det kan tyde på en tidlig graviditet, så er det vel ikke drit smart å pirke så veldig borti.. :-)

Jeg får nok vente med disse hersens testene altså, og prøøøøve å ikke bli skuffet om/hvis/når mensen skulle dukke opp igjen, en eller annen gang... Om jeg bare visste sikkert når jeg kan forvente den liksom. *Smøre, smøre,smøre tålmodighet*

Tusen takk, igjen, for svaret ditt. :-) Hvordan er ståa di forresten? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...