Gå til innhold

Vurderer å kutte ut alkohol og fest for en stund....

Anbefalte innlegg

Skikkelig dagen etter dagen derpå i dag. Ble så full i helgen, og det har skjedd flere ganger i det siste. Liker ikke at jeg ikke stopper tidsnok når jeg er ute. Skjedde jo ikke noe farlig, jeg gjør jo ikke noe dumt som å krangle, gråte eller sjekke opp andre. Kun fest, rør og moro, med masse godt humør. Men jeg blir skikkelig full, sjangler, snøvler og kysser ei venninne. Bare rør. Egentlig synes jeg selv det er skikkelig patetisk.

Noen her som ikke drikker på fest? Blir alltid så mye mas hvis man kjører på fest og blir jo stemplet som kjip og festbrems. Men jeg liker ikke at man alltid må drikke seg full for at man skal ha det skikkelig kult med venne. Skjønner? Respekterer vennene deres at dere ikke ønsker å drikke?

Fortsetter under...

Jeg syns det er skikkelig patetisk med voksne mennesker, og særlig jenter av en eller annen grunn, som blir drita og begynner å kysse på hverandre og ikke klarer å beherske seg. Veldig lite tiltalende. Ja, mine venner respekterer mine valg når det gjelder alkohol. Hadde de ikke gjort det så hadde de ikke vært mine venner. Vi kan ha det gøy og drikke vi også, men jeg har en sperre i hodet mitt som forteller meg at nok er nok.

Alt med måte!

Har du ikke lært det, HI?

Hva i all verden er vitsen med å drikke seg full? Man trenger ikke være edru eller full, det er da veldig greit med noe et sted i mellom, litt sånn småbrisen. Ikke er det noe problem å være edru på fest innimellom heller, og nei, man trenger ikke forklare noe som helst om man ikke drikker.

Full har jeg ikke vært på over 10 år, alkohol har jeg ikke smakt på rundt 5 år tenker jeg...

Ja, vennene mine respekterer at jeg ikke drikker alkohol, hvorfor i alle dager skulle de ikke respektere det?

Men nå er det ikke så mange av vennene mine som går på dritfylla lenger da (er 37 år), noen av dem har såpass gamle barn at de risikerer å møte på dem på byen ;)

Vi møter gjerne til mat, et glass vin og hygge, men ingen drikker seg dritings lenger. Det er ikke nødvendig for å ha det hyggelig. Om man drikker brus, fire øl eller 5 glass vin er ikke noe man henger seg opp i blant mine venner.

Mitt problem er at jeg virkelig elsker smaken av øl og da kan det fort bli litt mye. Alkoholfritt og lettøl smaker ikke i nærheten så godt som øl med alkohol. For ikke å snakke om White Russian, NAM. Jeg synes det er perfekt å bli "småbrisen" og hater å bli full, men desverre skjer det altfor ofte. Jeg velger heller å kose meg med noen øl hjemme oftere enn å dra på fylla ofte i helgene.

Og det var akkurat the wake up call jeg trengte å få tilbake. Jeg fortalte mannen min om helgens opplevelse, og sa at jeg liker ikke når det alltid går så langt hver gang vi er ute. Hvorfor må vi alltid bli så fulle. Det er jo ikke planen, men når vi først en gang er ute og etter så mange lange dager og lite søvn, så blir jeg desverre utrolig lett full også. Han ser ikke problemet så lenge vi bare har det gøy og ikke gjør noe galt.

Tror ikke han helt forstod hvorfor jeg ville ha en periode uten fest og fyll. Kanskje han trodde jeg bare hadde fylleangst, men dette er noe jeg har tenkt på og opplevelsen i helgen bare bekreftet for meg selv at jeg like gjerne kan kutte ut alkohol, når jeg tydeligvis ikke har denne sperren. Jeg vet at det er patetisk, og jeg vil ikke være en slik person.

Takk. du bekrefter bare at jeg har godt av å holde meg edru fremover.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...