Gå til innhold

Er det ikke litt kjipt å være kortvokst? Type under 1.60..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler dere dere ikke av og til som et barn av størrelse? Også ser det litt merkelig ut om partneren er høy..

Fortsetter under...

Skrevet

Eh...? Jeg er ikke selv under 160, men innrømmer at jeg ofte misunner de jentene som er lave. De ser så nette og fine ut når de er slanke. Er de overvektige blir de fort litt "stutt-tjukke", men ellers synes jeg det er veldig feminint å være lav.

Skrevet

grensen for å bli kalt kortvokst er å være under 1.50, så pass deg litt nå

Skrevet

Jeg er 154, og helt ærlig, så ja; har alltid hatt komplekser fordi jeg faktisk kan se ut som ett barn høydemessig. Typen min er 190, og det ser kanskje rart ut..., men har vel ikke akkurat tenkt til å bytte han ut for å finne meg en type på min "egen høyde" slik at andre ikke skal plages ved synet av oss..;)

Fra andre har jeg alltid fått komplimenter for min høyde, både jenter og gutter. Har egentlig alltid "fått" de guttene jeg har villet ha. Har inntrykk av at gutter liker det, fordi det får de til å føle seg desto større og mer macho ut..:) Vet ikke. Klesmessig er det ett jævla problem..

Annonse

Skrevet

Hahah...Skal si deg at jeg av og til føler det er litt kjipt å være 1.80! Det er kjipt å føle seg som en kjempe, kjipt å alltid være den som må ta ned ting fra øverste hylle, kjipt å måtte kjøpe lange dyner og kjipt fordi mine 180 cm trenger et fjellstøtt fotfeste, str 41/42 er særdeles lite feminint (synes jeg). Jeg skulle gjerne byttet og vært 1.60 :) ...for én dag ihvertfall ;)

Skrevet

Ehh er 158 kortvokst? Takk for den du.. Liker å være liten jeg.. Kjæresten min er ikke sååå mye høyere enn meg, 175 :) akkurat passe.

Skrevet

Jeg er 1,58 og synes det er kjempefint å være lav!

Skrevet

Jeg er 1.54.. og jeg er nå ikke kortvokst... Grensa for det er ihvertfall ikke 1.60...

Og jeg trives godt med d! =) Har en normal høy mann.. Mamma er like høy som meg..og trives like godt med d...

Skrevet

jeg er 157 og gubben er rundt 178 trur jeg. Passer oss veldig fint ^^ Jeg er litt stutttjukk akkurat nå, men føler selv jeg ser ut som en liten fe når jeg er slank ;) LIten og nett og har hjerteformet ansikt med store øyne og liten nese :D Liker utseendet mitt :)

Men når jeg var ung (tenåra) skulle jeg ønske jeg var 10 cm høyere i beina, for jeg hadde sååå korte bein :P Ordnet seg så fort jeg fikk til å bruke høye hæler :D

Skrevet

Du synes du ser ut som en liten fe? Hehehehe, er du 6 år gammel?

Skrevet

Du satt bare hjemme en søndagskveld, og lot tankene rulle? Og så plutselig tenkte du : " Hey! Er det ikke litt kjipt å være kortvokst tro?.. Dette må jeg undersøke nærmere"

Annonse

Skrevet

Hvis jeg vil være høyere tar jeg bare på meg høyhelte sko? Hva gjør du hvis du vil bli lavere HI?

Er selv 1.58 og blir ikke tatt for å være barn

Skrevet

Liten?

Jeg?

Langt i fra.

Jeg er akkurat stor nok til å fylle meg selv.

Fra øverst til nederst, fra langs til tvers...

Er du større enn deg selv kanskje?

Hilsen ei som er 165, 75 kg, 41 i sko

-og som aldri har følt seg lita...

Men fortiden litt rund men med godt bakkekontakt

Skrevet

Neida :)

Og neida, føler meg voksen, men liten og nett.

Og nei, det ser heller ikke merkelig ut når jeg er med min 193cm høye kjæreste. Det er unektelig lettere kysse når vi ikke står...

Skrevet

Jeg er 1.62 og er veldig fornøyd :) Føler meg liten, nett og feminin.

Skrevet

Hehe... er 1.58 og har det da alldeles utmerket med det :D

Litt vanskelig å nå opp i hyller i butikker innimellom, men da ser jeg etter kjekkeste fyren i nærheten og spør han pent om hjelp.

Skjønner ikke hvorfor du spør i det hele tatt??? Om jeg føler meg som et barn av størrelse??? Føler meg ikke som et barn nei. Jeg klarer meg fint på egenhånd. Har egen bil, egen leilighet, er gravid, har bra jobb der jeg møtes med respekt, tjener bra, reiser verden rundt alene.... hvor mange barn kan si det??? Og hva så om partner skulle være høy, så lenge kjærligheten og respekten for hverandre er tilstede så må jo det være det viktigste.

Eller? Hva mener du HI?

Skrevet

Hvorfor så selvhøytidelige på høyden damer? Burde man ikke strengt tatt være fornøyd med å nå bakken? ;)

Skrevet

Dere som er så kortvokste, får man handicap-bil?

Skrevet

Jeg er 163 å jeg kunne vel tenkt meg å vært litt høyere..

Veier 70 kg å føler meg ikke vel i det hele tatt! Syns ikke de 70 kg har så altfor mange cm å fordele seg på, men det er mulig jeg hadde følt meg bedre og mer komfortabel om jeg hadde klart å gå ned i vekt..

Jeg er godt vant til å ikke rekke opp på øverste hylle så sånne ting har jeg ikke problemer med, kjæresten min er høy, men vi har aldri fått kommentarer på det å han liker meg akkurat som jeg er.

Høye heler på skoene går jeg derimot heller sjelden med..

Skrevet

Hahaha.... hadde kanskje vært fint, men japanske bilmodeller passer fin fint for ei på 158 så det blir vel ikke akkurat sett på som et problem før man virkelig faller innenfor kategorien kortvokst.

Tar ikke meg selv så selvhøytidelig når det gjelder høyden som noen av de andre her, men spørsmålet til HI er unektlig litt rart. Det er da ikke høyden som bestemmer om man er barn eller voksen?

I Norge er grensen for kortvoksthet satt til mindre enn 150 cm for kvinner. Så det er sagt. For å falle inn under kategorien kortvoksthet skal man tilhøre de 2,5 % korteste i befolkningen.

Skrevet

Kjære HI, føler ikke du deg litt dum så spør så dumme spørsmål? Føler du deg ikke teit med SÅ lav IQ? Eller syns mannen din det er helt greit å være sammen med ei som er så fordomsfull?

Føler en seg feit når en er overvektig? Hvorfor er du mamma? Hvorfor er gjorden rund? Hvordan føler du deg når det er tomt for melk i kjøleskape? Tatt poenget??? Skulle tro du var 5 år...

Skrevet

er ikke veldig liten selv, men en av de korteste i omgangskretsen, alle mine venninner er 1.70++ er selv 1.62 og 72kg.. har alltid følt meg liten, nett og feminin i forhold til dem.. er nok som du sier, litt stutt-tjukk men de fleste menn påpelekr at jeg er så nett og jentete.. :)

min ex var nesten 190 høy, jeg følte meg lite mandig i forhold, og min samboer er "bare" 1.73 men grovere bygd, han sier at det er vakkert med små damer, at han føler seg mer mann ved siden av meg i forhold til exen sin som var høyere og slank, fordi jeg er mer damete i vekst, da også med mer former, små hender og føtter.. han har store hender og sier han elsker å holde min hånd fordi den er liten.. mine sko passet perfekt inni min kompis sine sko og alle syns det er søtt! :)

jeg ser jo at det er vakkert med lange bein, men alt i alt så er jeg fornøyd med å være minst jeg, selv om jeg ser feitest ut pga høyden min.. men barn er jeg da lang i fra!

Skrevet

Kanskje ikke så rart en smurf av en mann på 173 liker små damer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...