Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen som husker den annonsen som (jeg tror) brukte være på høyre siden her,om noe man tok på seg etter fødselen for å få magen "inn" igjen? nesten som et korsett..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utlandet er dette veldig vanlig, men få som gjør det i Norge. Hvilket er dumt. Før i tiden ble nybakte mødre anbefalt å ha på seg stramt tøy rundt magen for å hjelpe livmoren å trekke seg sammen og det hjelper mor å få magen stram igjen. Jeg ble anbefalt dette av min mot og tante og kjøpte korsett på en undertøysbutikk som jeg brukte. Funket utmerket! I dag blir jo ofte jenter anbefalt å gå med løse, behagelig klær, hvilket gjør det mye vanskeligere å få magen stram igjen.

Vet det selges spesielle korsett til fødende, en heter Belly Bandit og det finnes andre. Jeg er på jakt etter noe slikt nå siden jeg skal ha KS og ikke tror et vanlig korsett vil være så behagelig. Hvis du googlet "postpartum girdle" vil du finne masse informasjon om forskjellige korsett for fødende. Finnes lite på norske sider, men Belly Bandit selges på norske nettsider. Se f.eks på www.bleieboden.no. Men finnes andre også.

Skrevet

takk for svar:) tenkte jeg skulle gå til innkjøp av et slikt,så har jeg det klart til etter fødselen,håper på en flat og fin mage etterhvert:)

Skrevet

Hei! Besøk frå 2.trimester. Eg har også stor tru på korsett/støttegreie til tida etter fødselen. Skal definitivt skaffe meg det nå. Men veit ikkje enda om det blir ks eller vaginal forløsning denne gongen... Dersom eg visste det vart ks, skulle eg sporens streks bestilt "Abdomend". Og kanskje også "c-panty". Kanskje nokon her kan teste det ut... :) Eg blir lett forført når eg les på nettet...

Skrevet

Det jeg ikke liker med Abdomend er at den er veldig lav. Vet av erfaring at når man strammer den vil det dannes bilring over (smultringeffekten). Derfor vil jeg kun ha korsett etc som dekker hele mageområdet opp til ribbeina. Poenget er jo også at den skal hjelpe livmoren å trekke seg sammen, ikke bare lindre KS snittet, og da må den dekke litt mer.

C-panty fåes jo i flere størrelser (kort og lang) og ser fin ut. Synes ikke under klær hvilket er et pluss. Men igjen er jeg usikker på støtten den gir, dvs om den er stram nok. Og hvis den er tilstrekkelig stram er jeg redd en vil lage valker ved lårene...

Selv vurderer jeg faktisk å bare kjøpe et "brokkbelte" fra bandagist her. Det er beregnet på pasienter etter brokkoperasjon, men fungerer jo og ser ut som "belly binders", dvs et bredt "korsettbelte" som man strammer rundt magen. Har et stort panel hvor man kan feste borrelåsen, så kan strammes etterhvert som magen blir mindre. Ligner egentlig veldig på Belly Bandit. Koster litt mer, ca 1000,- men så slipper jeg å kjøpe på nettet. Også kan jeg ev bytte hvis jeg ser at størrelsen blir helt feil.

Vurderer ev å kjøpe et "pantykorsett" til bruk etterhvert når jeg skal mer ut. Bellefit skal også være veldig bra. Sjekk den før du bestemmer deg!

Skrevet

Jeg kjøpte belly bandit på amazon.com og betalte 350 kr for det. på den norske siden de selger det skulle de ha 750-800 kr for det. måtte betale 190 kr i toll også da, men ble uansett billigere. og jeg er spent på å prøve dette når jeg snart er ferdig. :)

Skrevet

Tror den koster rundt 500 kroner på www.bleieboden.no. Fordelen med norsk nettbutikk er jo at de må følge Forbrukerkjøpsloven hvilket gir deg 14 dagers full returrett. Også er det greit ift hvis du får feil str. Jeg leste for øvrig at man bør kjøpe den originale Belly Bandit, da den nye versjonen faktisk er dårligere...

Skrevet

Har fått anbefalt sånne hold-inn truser fra Kappahl av andre mødre. Førstegangs så ikke prøvd dem selv enda, men de skal visst både fungere bra for å stramme inn mage/livmor, og samtidig være behagelige å ha på.Tror de kostet litt under 200 så worth a try :P

Skrevet

Tror den koster rundt 500 kroner på www.bleieboden.no. Fordelen med norsk nettbutikk er jo at de må følge Forbrukerkjøpsloven hvilket gir deg 14 dagers full returrett. Også er det greit ift hvis du får feil str. Jeg leste for øvrig at man bør kjøpe den originale Belly Bandit, da den nye versjonen faktisk er dårligere...

Skrevet

På mammatrend.no under acssories har de sånn korsett.

Skrevet

Da har jeg bestilt mitt belly bandit.. håper jeg ikke var for ambisiøs da jeg bestillte medium! :P Men man har vel bytterett?

Gjest Gurimamma
Skrevet

Dette har jeg også stor stro på!

Etter en bukplastikk måtte jeg gå med korsett mange mnd etterpå for å få best resultat.

Litt forskjell blir det jo, men tror neppe det skader å hjelpe muskler, livmor og hud å komme på plass igjen etter fødsel.

Hvis man får bilring over kanten på magebeltet (noe som fort dukker opp), så finnes det en body/korsett å få kjøpt på apoteket.

Den går helt opp til under brystene og gir fantastisk god støtte og 0 valker.

De koster litt (ca 1100-1200 kr tror jeg) men de er fantastisk gode å ha på og kan benyttes som hold-in siden.

Skrevet

Jeg liker ideen om å holden bolledeigen inne etter fødselen! Men så leser jeg på Netty.no sin hjemmeside:

Babybelt

Brukes kun ved anbefaling av lege eller jordmor. Dette på grunn av at den støtten beltet gir, kan muligens svekke magemusklene. Så hvis kunden ikke har problemer med rygg eller bekkenet, er det unødvendig med et slikt belte.

Vil dette da gjelde alle former for holdin og belter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...