Gå til innhold

Jeg går bare opp i vekt og pcos'en blir bare verre på alle måter :

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pcos og i det siste har alt eskalert. Jeg har gått opp 15 kg siden februar, har fått masse kviser, er gørrsur hele dagen og har aldri mensen lengre. Skjønner ikke hva som skjer og hvorfor det plutselig eskalerer på denne måten? Jeg er insulinresistent, men blir kjempe kvalm av metformin og lavkarbo fungerer ikke for meg (har prøvd flere ganger -men klarer ikke maten). Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre, dette føler dramatisk nok som om det kommer til å bli min død. I tillegg er jeg sammen med ei flis som spiser HELE forbanna dagen, er umulig å holde seg unna mat da. Energien er helt på bunn og jeg føler meg rett og slett deprimert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått utredet stoffskifte ditt?

Skrevet

Nei, jeg har ikke fått utredet stoffskiftet på mange år. Kan det være det som er årsaken?

Skrevet

Er jo ingen ekspert, men jeg gikk masse opp i vekt. Dro til legen og fant ut at jeg hadde lavt stoffskifte (uavhengig av min PCO) Ble satt på Levaxin, og er inne hver 3 mnd til kontroll....og har gått ned 16 kg siden januar :)

Det er jo verdt et forsøk...er ikke normalt å gå opp så masse i vekt hvis man har et normalt kosthold.

Skrevet

ok, da skal jeg bestille time til legen! Tusen takk for svar :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei! Det er ikke for og være frekk når jeg skriver dette, men det er jo ikke så rart at du får alt dette når du spiser karbohydrater. Det eneste du kan gjøre er å få ned blodsukkeret, så vil du gå ned i vekt og symptomene vil forsvinne. Det går ikke an og si at lavkarbo ikke er noe for deg. Det er helt vanlig mat, akkurat det samme som alle spiser bare du må lage den fra bunnen av. Det finnes tusenvis av blogger og nettsider med oppskrifter som gjør det superlett og lage mat. Hvis en person med pcos ikke kutter ned på de raske karbohydratene, vil de få disbetes uansett.. Å hva kan du da spise???

Jeg har selv pcos, og har spist lavkarbo i 3 mnd, det er veldig vanskelig, men det er absoludt verdt det!

Nå har jeg tatt av 11 kg, er kvitt både hår og kviser og har akkurat funnet ut at jeg venter mitt første barn:)

Jeg ville oppsøkt nærmeste fedon lindberg klinikk som hsr spesialisert seg på pcos.

Håper du finner ut av det!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...