Gå til innhold

skal skrive en oppgave om fysisk utvikling

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrive om og små referater fra det du leser deg til i pensum. Og referer til pensum/kilder i litteraturhenvisningen. Du kan også bruke kortere sitater fra pensum/kildene dine, men da skal du henvise riktig. Viktig med riktig bruk av kilder...

Hvorfor skal du skrive dette? Er det en stund siden du har gått på skole siden du ikke vet dette? Du kan også google hvordan du kan skrive ulike oppgaver (drøfting, fagtekst, artikkel osv...)

Mitt tips til deg er å finne ut hva slags tekst du skal skrive og hvordan du skal skrive den. Etter dette ville jeg lest relevant litteratur, og markert det du finner viktig. Skriv gjerne stikkord/notater underveis. Bruk så dette til å formulere deg i en tekst. Men husk for all del kilder underveis i teksten og i kildehenvisningen.

er mangen år siden sist jeg gikk på skole, tar opp igjen noen fag for å bedre karakter og utvide vidre muligheter.

er nesten døv og fikk ingenform for hjelp på forige skolen, noe som gjorde det aller meste kjempe tungt for meg og lærte ikke alt like godt som jeg burde..

får god hjelp på denne skolen og ønsker gjøre det best mulig!

vet hva oppgave og hvordan jeg skal skrive, sitter med lærebøker og funnet frem til en bok jeg skal hente på biblioteket i måren. men sitter likevell fast siden boken kun beskriver den fysiske biten av utviklingen, kropsdel for kropsdel, jeg ville heller hatt et mer helhetslig bilde...

eks: når barnet er nyfødt så kan vi dele kroppen inn i tre "soner" og tyngdepunktet er ganske lavt.

når kroppen vokser til er hode mindre i forhold til kroppen og tyngdepunktet er flyttet lenger opp.

vil hatt mer av denne typen forklaring på barns fysiske utvikling enn litt om musklene og litt om nervesystemet..

beklager at jeg formulerer meg rotete, men har holdt på noen timer nå og bør vell helst komme meg ut en tur for å lufte hode og klarne tankene litt :-)

kanskje greit at du også skriver litt om hva du har valgt å begrense deg til, så ikke sensor tror det er en mangel i oppgaven. På grunn av oppgavens omfang har jeg valgt å utelukke det og det....

eller ta utgangspunkt i en egenlaget case.

dette er bare en liten del av oppgaven, så det begrenser seg selv :-)

har og skrevet mye om motorikk, syntes den delen var lettere..

skal inneholde, begreps avklarering, ulike syn og barns utvikling 0-6 år

kilde henvisning er en vesentelig del av oppgaven, samtidig som vi skal skrive slik at lærer forstår at vi faktisk har lært og ikke bare "kopierer"

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...