La rubia Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 De siste 3 dagene har jeg hatt svært mye hodepine. Den har vært der hele tiden men allt i fra vondt i pannen (over øynene) og tinningen til dundrende skallebank. Og en følelse av å være tett i hode (slik man er etter å ha grått) I dag fikk jeg plutselig synsforstyrrelser i tillegg. En kjempestjerne midt i synes, så jeg ble skikkelig kvalm av å prøve å se noe som helst og måtte bare lukke igjen øynene en times tid. Så ga det seg. Vondtene i hode er her enda. Men jeg kom til å tenke på en ting, kan det være svangerskapsrelatert og kanskje noe jeg burde på alvor? Noen av dere som vet?
Mamma i lykkerus Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 Jeg har hatt dette hver dag i mange uker allerede. Synet mitt ble dårligere allerede tidlig i svangerskapet. Men hodepinen og sviing i øynene har kommet nå i det siste. Jeg tror det er svangerskapsrelatert og regner med at det går over når jeg er ferdig. Men, ang hodepinen, det er viktig at du nevner for jm fordi det kan ha med blodtrykket og gjøre og kan bety svangerskapsforgiftning. Jeg har ikke det, men de sjekker deg for det dersom du er på slutten. Vet ikke hvor langt du er på vei?
La rubia Skrevet 25. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2011 Takk for svar fødeklar i lykkerus Jeg er 37 uker på vei. Ja kan uansett nevne det for legen på tirsdag når jeg skal dit. Skal si jeg ble litt stressa da jeg bare så diamanter og stjerner men det gikk da over.
Fjellrypa venter gutt nr 2 Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Hei "blondie"! Ja, jeg har også sett "stjerner og diamanter" i det siste og hatt generelt dårligere syn (er i uke 37 om få dager). Det jeg merker er verst er at fokuseringen går senere enn vanlig. Jeg kan sitte og se på telefonen og det vil da ta lang tid før jeg klarer å se klart på lang avstand når jeg ser opp. Det skal visstnok være svangerskapsrelatert og jeg er ikke bekymret. Men ta det opp med legen når du skal dit! Lykke til!
Light of my life Skrevet 25. september 2011 #5 Skrevet 25. september 2011 Hvis du googler svangerskapsforgiftning så ser du at dette er symptomer på nettopp det. Jeg ville kommet meg til legen for å sjekke blodtrykk/protein i urin asap.
lisstupp Skrevet 25. september 2011 #6 Skrevet 25. september 2011 Hadde det slik til jeg ble 50 % sykemeldt for 2,5 uker siden. Men da jeg tok det mer med ro og droppet og jobbe kveldvakter, gav det seg. Er straks 36 uker nå. Men kanskje greit å ta det opp med lege.
La rubia Skrevet 26. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 26. september 2011 etter mye styr så ble det en telefon opp til legevakten i går kveld. Jeg fortalte symptomene med vondt i hode og synsforstyrrelser og de ville ha meg opp for en sjekk med en gang, pga faren for svangerskapsforgiftning. De mente at dette var ikke var til å spøke med og at det ikke kan vene til dagen etterpå så da bar det til legevakten. Da jeg kom opp ble det tatt prøver og det viste seg at det bare var en urinveisinfeksjon (!?!) . Forklaringen til legen var at nå i slutten av svangerskapet reagerer kroppen helt "feil" selv på de enkleste og mest vanlige småting. MEN at man aldri skulle ta synsforstyrrelser mindre alvorlig av den grunn. Det SKAL sjekkes opp. Tenkte bare å gi en oppdatering Ha en fin mandag!
Light of my life Skrevet 26. september 2011 #8 Skrevet 26. september 2011 Så bra at det ikke var mer alvorlig da! God bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå