Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Må bare syte litt idag...

Ei venninne av meg hadde snakket med ei ho hadde møtt på butikken,og da kom de i snakk om barn,og da hadde det "neket" lagt ut om hvor egoistisk jeg var som ikke hadde flere barn,og ikke ga datra mi søsken(bor ikke med pappaen hennes,vi har delt samvær..og jeg føler jo at jeg "aldri" har barn,så savnet er enormt),og at jeg tydeligvis bare tenkte på meg selv...... fy fa.. da ble jeg så sint og lei meg,her har vi prøvd i mange år,og vært igjennom både det ene og det andre for å lykkes..jeg har jo ikke sagt det til alle jeg kjenner at vi er i denne prosessen,og har jo forståelse for at noen lurer,men det er da lov å kanskje tenke at det kan være en grunn,og ikke spy ut den slags.. de fleste jeg kjenner vet jo at barn er det jeg ønsker meg aller mest i livet!!!

Sånn måtte bare få ut litt frustrasjon..som om det ikke er ille nok dette he, uten mas og antagelser fra andre!

Jeg har iallefall selv blitt veldig obs på dette når det kommer til andre som ikke har barn,de kan jo slite som oss andre,og da er det vondt å få de negative tingene i tillegg!

Ha en flott søndag jenter:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143612039-provosert-og-s%C3%A5ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkelte folk er bare så utrolig korttenkte. Jeg blir helt oppgitt altså. Jeg har også med jevne mellomrom fått spørsmål fra folk jeg kjenner eller er i slekt med om ikke vi skal ha barn snart, spesielt siden min mann og jeg ble gift.

Det gjør meg ingenting at folk spør, jeg har hittil bare snakket det bort, men jeg tenker ofte at man skal være forsiktig med å komme med slike utsagn og spørsmål. Det er alltid en grunn til at folk lever det livet de lever. De kan, som oss her på "assistert befruktning"-forumet slite med å få barn, eller så kan det jo rett og slett være sånn at man ikke ønsker barn. Det siste er faktisk lov det også, og jeg vet at de som ikke ønsker barn også får mye pes for sitt valg. Hvorfor kan jeg ikke skjønne. Alle har rett til å velge hvordan de selv vil leve sitt liv, og alle har rett til å ikke fortelle alle og enhver at de sliter med å få barn.

Jeg skulle ønske at folk bare kunne la slikt ligge uansett. Hvis folk ønsker å fortelle om det, så gjør de det selv som regel.

Det er uansett rett og slett litt frekt å si at folk er egoistiske for bare å ha et barn, uansett om det er et bevisst valg eller ikke. Blir litt provosert av slikt kjenner jeg, og ville nok ha sagt i fra om det hvis det var MEG hun hadde sagt noe slikt til...

Ikke bry deg om det, Shalin.

:klem:

En ting har jeg lært etter å ha vært sliter i endel år. Jeg spør IKKE venner og bekjente om de planlegger barn. For meg har dette etterhvert blitt fryktelig privat, og også fryktelig sårt. Det kan det være for andre også. Det eneste jeg kunne tenke meg å si til mine barnløse venninner, er at de ikke venter for lenge med å oppsøke hjelp hvis de ikke blir gravide etter noe tids prøving. Har jo selv fått erfare at ting tar tid.

Jeg håper din tankeløse venninne etterhvert skjønner at dette var dumt sagt, Shalin. Om man ønsker 1 barn, flere barn, ingen barn eller ikke kan få barn, er ikke noe andre har noe med.

Jeg skjønner godt du ble lei deg og provosert.

Klem

sender deg en klem, og all forstaaelse for frustrasjon fra meg ogsaa...

er desverre ikke alle som vet at det ikke er noen menneskerett aa faa barn... slike utsagn er utrolig saarende... har du tenkt aa snakke med venninden din om det eller... er jo rett og slett baksnakking dette her tenker jeg....

uansett: klem!

Takk :-) Ho so sa det var ikke venninnen min,men en bekjent bare,ho hadde sagt det til venninnen min,men ho ville ikke si at vi holdt på med prøverør uten å spørre meg først,så ho hadde sagt noe om at det kunne jo hende det var en grunn,men nå tror vel ho andre at vi sliter i foholdet eller noe nå da;-) noen må jo bare prate og sladre :-/ men ser jeg ho så skal jeg søren i meg si ho grunnen!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...