Gå til innhold

Ferie i fødselspermisjon

Anbefalte innlegg

eg holder på å planlegge fødselspermisjonstiden min men lurer på en ting som jeg håper kanskje noen av dere kan hjelpe meg med. Jeg skal avvikle ferie i sammenheng med fødselspermisjonen min, men er usikker på hvordan det fungerer.

Jeg har i utgangspunktet tenkt å ta ferie etter at jeg er ferdig med mine uker hjemme, slik at jeg kan være ekstra lenge hjemme med lillegullet vårt, men er nå usikker med tanke på feriepengene man har tjent opp.

Får man utbetalt feriepengene man har opptjent for neste år på lønnen i juni, slik man vanligvis gjør, eller går man glipp av disse pengene fordi man er i permisjon? Vil det i såfall lønne seg å ta ferie på sommeren slik at man får utbetalt det man har krav på i følge ferieloven?

Håper noen der ute kan hjelpe meg med dette. Er første gang jeg skal ha barn, så jeg er ikke så inne på reglene for dette. Er i fast kommunal jobb.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143611869-ferie-i-f%C3%B8dselspermisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Ja, jeg lurer også litt på hvordan det er med ferie i forhold til permisjon. Jeg har bare hatt 2 uker ferie i år og ønsker meg derfor en skikkelig ferie neste år med både mann og barn. Jeg går ut i permisjon fra nyttår, og skal ha 80% lønn så jeg tenker å ta ut all ferie på en gang på sommeren.

hei

her er der flere ting der har betydning feks hvem udbetaler permisjonen? gjør jobben det og får pengene tilbake fra nav eller gjør nav? har dere ferie med lønn og feriepenge utbetalt i juli? eller feriepenge når dere tar ferie.

Hvis jobben utbetaler permisjonen og dere har ferie med lønn vil det som regel bli som vanligt også i permisjonsperioden, dere må prate med jobben deres for hvis nav utbetaler perm pengene og jobben feriepengene må de ha klar beskjed på når osv

min annbefaling er å ta en prat med sjefen han/hun vet det eller kan fort finne ut av det for dere.

Hei, sist jeg var ute permisjon 2009, så skreiv vi bare på søknaden om permisjon om når jeg skulle ta ferie, i mitt tilfelle skreiv jeg opp hele juli for på min jobb får man i feriepengene utb i slutten av juni. da ble permisjonstiden automatisk forflyttet 1 mnd frem, siden jeg ikke fikk foreldrepenger i juli mnd fra nav pga av ferie :) Enkelt å greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...