Liine78 Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 Hei! Jeg har fått brystbetennelse for 3. gang på 7 uker.. Denne gangen løftet jeg ikke puppen opp med en gang jeg merket at jeg ble dårlig. Jeg hadde hørt at tette melkeganger ofte kommer pga for trang bh ol. MEN, nå ser puppen annerledes ut. I går, og dagene før, har den vært rød og varm, men nå ser det mer ut som sår.. Såret er under brystknuppen der det var rødt tidligere. Er dette normalt? Håper noen kan svare meg!
www.sovehjerte.no Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 Hei. vet ikke om det er normalt eller ikke. vil bare komme med en anbefaling... Jeg hadde brystbetennelse fra helv*** i starten og var mye plaget med tette melkeganger. Redninger min var Lecitin tabletter. Har du prøvd det?
Liine78 Skrevet 25. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2011 Godt å høre at Lecitin hjelper! Jeg har tatt tabletter i 2 dager nå. Håper at det hjelper meg også! Takk for anbefaling:)
lillenims Skrevet 26. september 2011 #4 Skrevet 26. september 2011 Ved brystbetennelse er første steg tømming av brystet, dvs amme eller pumpe hyppig. Dette SKAL gi bedring i løpet av maks 24 timer, det vil si at du skal føle deg mindre syk - ikke nødvendigvis at du skal bli symptomfri. Dersom du IKKE blir bedre etter 24 timer, eller dersom du før 24t er gått får rask feberstigning og/eller føler deg skikkelig klein, så skal du kontakte lege(vakt). Om lege gir deg antibiotika, så be om at det tas melkeprøver. Dette fordi brystbetennelse ofte skyldes bakterier som vanlig antibiotika ikke hjelper på, dermed må man vite hvilken bakterie det er for å gi rett medisin. I tillegg til å ta evt medisiner som foreskrevet fra lege, er det viktig å fortsette å amme/pumpe. Det er vanlig at det tar 1-2 uker før du er helt symptomfri, uansett om du får medisiner eller ikke. Det kan altså være ømt/smerter en god stund, men almenntilstanden skal bli bedre, og generelt skal det gå bedre dag for dag. Når du har gjentatte brystbetennelser så er det desto viktigere at du får rett behandling. Får du medisiner nå, har du fått det før og har det blitt tatt melkeprøver? Se http://ammehjelpen.no/artikkel/1/Brystbetennelse-mastitt Jeg er ammehjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå