Gå til innhold

Blødning i uke 15 :( ringe legevakta eller vente til i morgen?

Anbefalte innlegg

Idag tilikt kom det rosa utflod på tørkepapiret, å nå når eg var på toalettet var det komt noe blod i trusa og på tørkepapiret. Har ikke noe spesielt vondt, men er veldig nervøs for hva dette kan være. Blødde i uke 13 sist gang, men da var alt heldigvis fint, krysser fingene for det nå også.

Skal eg ringe legevakta, eller vente til i morgen slik at di kan skjekke litt mer hva dette kan være? De kan jo ikke gjøre noe viss dette er en senabort. Huff.. Var hos jordmora på torsdag denne uka og hørte perfekte hjertelsag ifra babyen+ en tilig ul i uke 11 der alt var fint.

Fortsetter under...

Hi her

Eg ringte til legevakta, men de hadde ikke tid til meg akurat da, så lenge eg ikke hadde smerter sa de. Eg skulle ringe tilbake ikvell, så skulle vi se da om eg skulle komme inn, eller eg skulle vente til i morgen.

Mannen er litt iritert hvorfor de ikke hadde tid til å ta meg inn, å at de da heller burde sendt meg på ultralyd. Krever eg litt lite? føler at eg tar det litt roligt selv siden eg ikke har sterke smerter, men er sefølgelig nervøs og engstelig. Burde eg krevd at eg kom inn med en gang, eventuelt at de sendte meg på UL?

Har sittet i sofan i hele dag og bare slapt av. Det kommer litt blod fortsatt når eg tørker meg. Dum situasjon, nå som magen har begynt å komme å folk vet om graviditeten.

så leit å høre, men kanskje det bare er en liten hinne olg som har bristet i skjeden. grunnen til at du ikke blir prioritert er dessverre fordi det ikke er noe de kan gjøre annet enn å isåfall konstatere en senabort.

krysser fingrene for deg.

Annonse

Ja det var det legevakten sa til meg at di ikke kunne gjøre noe viss det var en senabort, men at eg skulle ringe tilbake viss eg fikk smerter. Legen kalte det "truende abort", men blir vel feil å kalle det d viss blødningen kommer fra en lift, eller polypp eller lignende?.

Føler kansje det stikker litt av og til, men det har det jo gjort hele svangerskapet til nå så rekner med (håper) at det ikke kommer pga blødningen.

Eg får ul time viss de ikke finner noe fosterlyd?

HI

høres ut som det kan vente til i morgen. mest sannsynlig bristet blodkar et sted der inne. som du selv sier, ingen vist å stresse med det. bare slapp av og ta det med ro, og dra til fastlegen i morgen. når du hørte hjertelyd torsdag, så er det ikke særlig sannsynlig med abort nå. også hadde du jo blødd i uke 13 sist uten at noe var feil. sikkert samme greia nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...