Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 Har vært så heldige å slippe så langt, men nå.. Stakkars lille. Er rød og sår. Regner med det henger sammen med de to neste tennene som er på vei ut. Har vært ørlite løs i magen noen dager og hatt fler bæsjebleier enn hun pleier. Har prøvd ren sinksalve noen runder og A-derma (tror jeg den heter). Prøver å være litt forsiktige når vi vasker og klapper tørt før vi smører. Noen som har gode tips eller kremer e.l. å anbefale? Litt rennende nese også, så begynner kanskje å bli forkjøla også? Uff.. :-/
Gjest Madolyn Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 Tørk vekk bæsjen med myke kompresser med olje på, og la rumpa lufttørke mens dere koseprater på stellebordet Dersom sinksalven ikke hjelper, så kan dere prøve f eks inotyol salve.
ninairen Skrevet 25. september 2011 #3 Skrevet 25. september 2011 Samme her, jenta vår er 3 uker nå og er kjempesår :/ Har prøvd sink salve fra libero, fungerer ikke i det hele tatt Blir bare verre og verre, fikk samboeren min til å kjøpe potetmel i sta, så har akkurat tatt på.. så får vi vente å se om det hjelper.. Håper! Skal på helsestasjonen i morgen, så tenkte å spør helsesøstra.. Heldigvis virker det ikke som om det er så vondt, hun gråter ikke når vi skifter bleie.. men nesten som jeg gjør d Ser sååå vondt ut.. Lykke til
mastermind Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Glem alle salver. Vask, tørk godt, og dryss godt med potetmel i bleia, foran og bak. Det skal knirke godt når du løfter barnet opp fra stellebordet Funker som bare det!
Jomfruen76 Skrevet 25. september 2011 #5 Skrevet 25. september 2011 Dersom ikke sinksalve eller andre råd mot sår "rumpe"virker, kan man kontakte helsest og få resept på Kenakorte salve/krem. Fikk denne anbefalt og brukte denne i forbindelse med opphold på barneavd ved sykehus. Sårhet i hud forsvant raskt.Denne salven/kremen skal bare brukes som en nødløsning, bare for å presisere det.
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 25. september 2011 #6 Skrevet 25. september 2011 Kanske inte verkar för alla men vi sverga till Inotyol på våran prinsessa. Hon kunde vara blödande i rumpan (blev väldigt fort sår...) men smurte på denna och nästa morgon hade hon inte en skramma!! Den är super i våra ögon!
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 25. september 2011 #7 Skrevet 25. september 2011 Signerer denne anbefalingen, har selv brukt det på nr1 og nå nr 2 som fikk sår rumpe bare dager etter fødsel. Nå er det bare beby myk barnerumper her i huset )
M-jenta Skrevet 25. september 2011 #8 Skrevet 25. september 2011 Min lille jente på 3 måneder har hatt masse sår rumpe. Hun har ca 6 avføringer pr dag,så mange stell her. Vi har veldig god erfaring med å kutte ut alt av våtservietter, og bare bruke ren klut med varmt vann på.Etter vi kuttet ut våtservietter så har stumpen vært helt fin og ikke noe rød lenger!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. september 2011 #9 Skrevet 25. september 2011 Inotyol-salve er helt supert; når ingenting annet funker så gjør Inotyol jobben på null komma niks:)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 25. september 2011 #11 Skrevet 25. september 2011 Her funker bestandig Natusan zinksalve mot sår rumpe, bruker en god klatt, og hyppigere bleieskift. Bruker bare rent vann og evt olje å vaske med. Men zinksalva funker som bare rakkern her i gården ihvertfall. Ellers er det veldig lindrende å bruke Purelan (en type salve som også funker bra mot såre brystknopper)
ToneC Skrevet 25. september 2011 #12 Skrevet 25. september 2011 Jeg har prøvd alle ovenevnte ting her og potetmel er faktisk vinneren! Sikkert billigst også:-)
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 25. september 2011 #13 Skrevet 25. september 2011 Potetmel Bruker bare det jeg...
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 25. september 2011 Forfatter #14 Skrevet 25. september 2011 Oj, så flott med så mange svar!! Tusen takk :-) Trodde som sagt vi skulle slippe dette siden hun nesten er 10,5 mnd. Har hele tiden brukt Løveapotekets barnekrem ved hvert skift og har vært veldig fornøyd, men nå er det jo plutselig sårt.. To 5-krone store røde og prikkete områder og det virker som det svir når vi kommer borti. Skal prøve både potetmel og Inotyol. Igjen, tusen takk :-)
2mars Skrevet 7. oktober 2011 #15 Skrevet 7. oktober 2011 Krystallfiolett har funka kjempe bra her når ingenting annet har hjulpet på
april2011mamma Skrevet 7. oktober 2011 #16 Skrevet 7. oktober 2011 vi har alltid vasket med klut og vann.. våtservietter er nesten å ønske sår rumpe velkommen... neida.. men noe som er helt fantastisk til såre rumper (er pedleder i barnehage så ser mange såre rumper) er en salve som heter Bepanthen !! ta et tynt lag på etter hvert bleieskift og den såre rumpen er borte!! lille tulla vår på snart 6 mnd har aldri vært sår, me nsom sagt vet jeg fra barnehagen at denne fungerer! tvi tvi... måtte alle såre rumper bli bra!
Gulljentene Skrevet 8. oktober 2011 #17 Skrevet 8. oktober 2011 Enig med forrige innlegg, kun tørrservietter med vann på. Våtservietter kun på tur. Og Inotyol!
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter #18 Skrevet 8. oktober 2011 Nå har det ordnet seg altså. Bruker forresten våtservietter kun hvis vi er ute på farta og det er ikke så veldig ofte. Tørrservietter med vann går det i, litt mild såpe i ved bæsjebleier. Har alltid funket greit sånn. Redningen på den såre rumpa ble aselli faktisk, som jeg hadde liggende, så da ble det ikke noen apotektur. Tykt lag på noen stell, så ble sårheten borte. :-)
Luna 31.3.11 <3 Skrevet 8. oktober 2011 #19 Skrevet 8. oktober 2011 inotyol og dr skjelbreds barnesalve. Sist nevnte er helt sinnsyk. kunne vaska hu med sandpapir, den ville fortsatt ordnet det. Gjør ikke det selvfølgelig men tok ett par timer, så var alt det røde borte. Den finnes dessverre bare på gamle elefantapoteket i moss. De lager den selv, men er helt super!
Frkena Skrevet 8. oktober 2011 #20 Skrevet 8. oktober 2011 potetmel er tingen her i gården værtfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå