Gå til innhold

Endelig 3. trimester :) Men nå begynner "plagene"... noen råd ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sååå deilig å vite at 6 mndr er lagt bak oss, babyen har det fint, og mor har hatt det helt toppers hele veien :) Men de siste ukene har bekken-problemer oppstått, og jeg er til tider meget "uggen" og småkvalm.. litt kjedelig, men skal vel egentlig ikke klage...

- Er det noen som har noen gode råd til en rastløs førstegangsfødende ? Jeg er ikke klar til å "legge meg ned" enda, det er jo tross alt nesten 3 mndr igjen.. ( 28 + 2 i dag ) Vondt i bekken og rygg, og store problem med å kle på meg skikkelig, så jeg er ut som en hval der jeg sitter og prøøøver å ta på meg sokker... hehe :)

Ellers håper jeg alle har en strålende søndag !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg er også førstegangsfødende, har nå 6 dager igjen til termin og føler jeg kan gi litt forskjellige råd i allefall! :)

Ikke bli utålmodig

- lett å si for meg, men det er det dummeste man kan gjøre. Jeg er nå så psykisk sliten at jeg nesten går på veggen fordi jeg har gått så lenge og ventet på tegn til fødsel.

Ikke tro alt du leser her inne

- det er mange forumtroll her, og det lønner seg alltid å sjekke med jm eller fakta på internett fremfor å tro blindt på ting som blir sagt her inne

Når halsbrannen kommer

- har apoteket mange alternativer, Link tyggetabeletter og Gaviscon i flytende saft er det flere her inne som har sverget til. Andre tygger mandler eller lovehearts.

Lytt til kroppen DIN

- ingen vet bedre enn deg om noe er anneredes med magen eller babyen. Sjekk alltid med føden eller med jm. De er der for å svare. Vi førstegangsfødende er redde for å være til bry, men ring! Det er ikke bra for baby om mor går rundt og er redd eller stresset.

Dette gjelder med tanke på jobb også, når kroppen sier det er nok så er det ikke vits i å presse seg selv litt ekstra. Jeg gjorde det, for målet var å jobbe til permisjonen startet. Det endte med et stygt fall hvor jeg slo korsryggen så kraftig at jeg dro på meg sterke bekkensmerter som gjør at jeg nå virkelig sliter med å gå.

Beveg deg og ikke lås deg inne

- når permisjonstiden kommer, ikke lås deg inne. Pass på å hvile, det er veldig viktig. Men gjør ting, den siste uka, hvor man knapt klarer å tørke seg bak fordi magen er så diger og kroppen så vond, da kan du bure deg inne. Men frem til det, prøv å "lufte deg selv" så mye som mulig.

Tja, det var da iallefall noe! Håper du ble litt klokere ;) Hihi!

God helg! :)

Jo, forresten! Dra på svangerskapskurs, om ikke det er nødvendig for deg, så er det utrolig lærerikt og motiverende for pappaen! :)

Skrevet

Hei hei, og tusen takk for gode ord og råd :)

- Jeg prøver å være positiv, og har tenkt å være det så lenge jeg kan, og jeg er virkelig en av dem som virkelig liker denne følelsen av å være gravid, men joda, litt slitsomt med vondt bekken og sånn...Men enig med det at det heeelt sikkert er viktig å ikke låse seg inne eller ikke gjøre noenting ! jeg har en hund som trenger å gå tur, i hvert fall en liten luftings, så det passer jo fint :)

Må jo bare ønske deg masse lykke til da !! Ikke lenge igjen til du "popper" :) Spennende !

Og angående svangerskapskurs: Har allerede meldt oss på, har tenkt å ta i mot det jeg kan :)

Skrevet

Dette blir mitt 2 barn =)

selv har jeg knappe 3 uker igjen til termin. Har merket at kvalmen har kommet tilbake, råd mot kvalme er " ingefær-te eller ingefærtabletter" det er ikke skadelig for hverken mor eller barn. Når det gjelder bekkenløsning hjelper det å gå mye,slik at man får være i bevegelse,eller sykkling. slik at man ikke låser leddene i kroppen. Håper det kan lindre smerker i bekken og mot kvalme.

Vil ønske dere lykke til som mødre å kos dere med barna.

Skrevet

Takk for det! Jeg venter og venter, håper og håper. Har jo blitt så forferdelig utålmodig nå på slutten. Tårene triller og frustrasjonen står til taket her innimellom. Men, nå er det jo heldigvis ikke så lenge igjen. :)

Nyt magen! Jeg elsker også å gå gravid, men nå klarer jeg ikke lenger tenke på noe annet enn å få hilse på babyen min! ;)

Masse lykke til resten av svangerskapet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...