Gå til innhold

Gravid lettere etter å ha vært gravid en gang?

Anbefalte innlegg

Er det noe i dette, eller er det kun myte?

Noen sier kroppen "vet" hva den skal gjøre og at man visstnok skal bli gravid lettere etter å ha vært det en gang...

Bare humbug og spekulasjoner eller er det noe i dette?

Hva er deres erfaringer?

Fortsetter under...

Det er jo en del mennesker som har fått hjelp med første svangerskap men som plutselig blir gravid av seg selv etterpå, så tror nok det er noe i det. Et svangerskap kan gjøre noe med hormonbalansen i kroppen også så man kanskje lettere får eggeløsninger etterpå?

En dame rett borte i gaten her klarte ikke få barn, hun fikk endelig et barn med hjelp, like etter at den ungen var født ble hun gravid med trillinger, UTEN hjelp..

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.322899

Men ingen regel uten unntak selvfølgelig, er noe som heter sekundær barnløshet også, det er de som ikke klarer lage småsøsken til de de/den allerede har...

Annonse

Stemmer på både meg om venninnen min.

Venninnen min brukte 7 år på første, men ble uventet gravid 6 mnd etter nr 1 kom til verden.

Jeg brukte to år på første, og fikk beskjed om at sannsynligheten for å bli gravid uten hjelp var omtrent lik null. Likevel ble jeg gravid et par mnd etter jeg sluttet å amme nr. 1.

En venninne av mamma fikk også beskjed om at hun ikke kunne bli gravid. Etter 20 år uten prevensjon og en haug mislykkede prøverør ble hun uventet gravid, og fire mnd etter fødselen ble hun søren meg uventet gravid igjen:)

Håååååper det stemmer her i gården også!!

Brukte 18 måneder på nr 1, er nå ganske klar for å sette i gang å prøve på nr 2 tilfelle det tar like lang tid....eller lenger. Barnet vårt er 9 måneder, så får man se.

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...