Gå til innhold

Hva mener dere om å ha baby på 10 mnd sittende framovervendt i bil?

Anbefalte innlegg

Kjenner noen som har satt sete til barnet framover fordi de mener de må ha plass til hele familien på fem i bilen. De har romslig bil, så jeg ser virkelig ikke problemet.. vi kjører en mye mindre bil, og jeg må sitte trangt i forsetet, men aldri om jeg ville satt barnet andre veien fordi jeg skulle ha mer plass.

Hva mener dere?

Fortsetter under...

Jeg har ikke tatt noe som helst valg for dem, har ikke engang snakket med dem om dette. Jeg tenker på barnet, det er faktisk bevist at det er MYE sikrere å ha barnet bakovervendt.

Annonse

Og hvilken bil kjører så dere da? Vet dere hva jeg så her en dag? Familie på 4 i en Nissan Micra - 95 modell, med to BAKOVERVEDTE barneseter!!

Så kom ikke her og si at det ikke er plass i bilen bare!

Mener forovervendte seter er galskap, og synes synd på folk som ikke vet bedre.....

Annonse

Ei venninne kjører med sine tvillinger på 2 år fremovervendt, det er faktisk også trafikk farlig å kjøre med to som skriker av full hals i bilen, en blir ukonsentrert.

La nå folk ordne opp selv.

Men en ting folk glemmer når de selv sitter klistra nærmere opp i frontruta for å ha plass i baksete, er at de utsetter seg selv for enorm fare ved en evt kollisjon. Det er like viktig å ha en mamma eller pappa også!

Påkjørsler bakfra skjer som oftest i langt lavere fart enn påkjørsler som skjer forfra eller fra siden. Skadene vil dermed også bli langt mindre enn om barnet sitter forovervendt ved en frontkollisjon.

http://www.tryggtrafikk.no/Bakovervendt+ved+p%C3%A5kj%C3%B8rsel+bakfra%3F.b7C_wBfQXr.ips

Jeg syns faktisk det er viktigere at barnet mitt overlever eller ikke blir skadet for livet enn at det skal ha en mamma. Det er jo ikke slik at man må velge det ene eller det andre. De fleste sitter ikke klistret i frontruta, men sitter med mer knekk i beina enn de foretrekker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...