Gå til innhold

slutt etter 16år og 4 barn :-(

Anbefalte innlegg

og det er så tungt. Det river i hjertet. Men hvorfor? Jeg gjorde det jo selv. Lei av krangel. Og vi har hatt mange motbakker. Kommet oss over de (tiet det i hjel....) Jeg savner en armkrok, ei hand å holde i , varme ord, en turvenn. Vi har ikke det. vi karngeler bare, og jeg føler at jeg hele tiden går "med klørne ut". Jeg er vel mest lei meg for at vi mislyktes- at vi ikke klarer å holde sammen. Ikke noe motstand i far på hva jeg nå har bestemt meg for. For 4 år siden ville han dra. Har vel vært en lang prosess. Så lei meg, og litt redd for å bli alene- alene for alltid? Redd for at prosessen til oppgjøret/skiftet er ferdig blir enda mere bråk/krangel/rettsaker. Ja, for han som aldri har stått opp av senga og tatt et tak når barn skal på skole/barnehage. Han står opp når de har dratt...Han som har så mye ondt i kroppen, og prioriterer fortball fremfor legging. Aldri åpnet en skolesekk og lest lekseplaner- eller ikke har smurt mer enn en håndfull matpakker, sire at han skal ha ungene 50%. Noe som jeg mener ikke er til det beste for noen unger, og i hvert fall ikke våre- nettopp fordi iniativ og ansvarsfølse og prioriteringer ikke har vært med barna i første rekke for han. I helgene er det jeg som er ut på tur mens hanpleier sine hobbier:-( så i praksis har jeg vært alenemor lenge og vil ikke sånn sett merke forskjell. Vet jo at mange skildes hvert år, hvordan takler de følelsene i alt det praktise som må ordnes ? Og tenk om jeg har gitt opp for lett og angrer! Er til tross for alt dette, glad i mannen...og hvordan vil jeg overleve følelseshavet som kommer når han får seg ny dame:-( Jo, får jo tenke på de utallige situasjonene som har ført meg dit jeg er i dag. men uansett for fornuftige tanker jeg har bak min avgjørelse. Det er lammende tungt og jeg er trist! snufs. Har sett etter håp og tegn så lenge på at vi burde fortsette sammen. Men finner bare nye situasjoner som sier at nok er nok.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143611227-slutt-etter-16%C3%A5r-og-4-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke lett å gjøre det slutt.

Det er en veeeldig lang prosses. Selv om det er slutt,så er det jo ikke helt over.

Det er mye som skal ordnes,det er mye tanker som skal gjennomgåes.

Men du har gjort det rette for deg, ikke kryp tilbake nå...

La det gå litt tid nå, slik at du får kjenne etter ordentlig..la ting falle litt på plass,for nå er vel allt i opprør.?

Ønsker deg alt godt..

Hilsen Trista

Sender over en klem :) Har også vært igjennom et samlivsbrudd, etter 11 år og tre barn, ikke enkelt, men hadde det mye som deg, var den som tok absolutt alt når det gjalt unger og husarbeid, baking til bursdager og oppmøte på fritidsaktiviteter , foreldremøter osv. Ble mer og mer ensom som årene gikk, og ble tatt mer og mer som en selvfølge, og følte meg som en hushjelp og sexslave tilslutt.

Vi hadde det begge tøfft til å begynne med, fordeling av innbo og samvær osv. Ikke enkelt.

Nå tre år etterpå kjenner jeg hvor godt det er å ha funnet tilbake til meg selv, og både jeg og ungene har det bedre enn noen gang!

Håper du gir ting tid, jeg lover deg at ting blir enklere etter hvert, er nok det første året som er tøffest, med feiring av alle høytider osv alene med eller uten barn. Og du kommer ikke til å bli alene for resten av livet heller!!

Jeg fant meg ny kjæreste ( uten barn) tiltross for at jeg hadde 3 fra før, og har aldri hatt det så bra før!

Lykke til videre!

takk for klemmer, støttende ord og gode råd! Det var godt <3 Midt på natta nå, men kjenner kniven i hjertet og lakenskrekken. Deler ikke seg med han da...ikke gjort det på leeenge pga snorkingen hans og unger som vil sove med meg. Han har vært laaangt hyggeligere den siste uka enn på leeenge. Gjør det ikke lettere, men det er jo fint for ungene. Jeg har lyst til at ALT skal skje i morgen, men vet at bare det å finne ny bolig taar laaaange tid. Vi ønsker begge å selge huset vi har i dag, så mye jobb med kjøp og salg. IGJEN, TUSEN TAKK kjære nettvenner!

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...