Bama2002 Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 Jeg har 2 arbeidsgivere, jobber 50% hos A og 40% hos B. Vi skal motta foreldrepenger i 47 uker 100%. Tenker å ta ut 12 uker før og etter fødsel, før jeg begynner med gradert uttak hos arbeidsgiver A. Skal fra da jobbe 20 %, og far er hjemme denne dagen(far tar fedrekvote gradert 20%) Begge arbeidsgivere betaler meg lønn og får refusjon fra NAV. Mitt spørsmål er da om min permisjon hos A og B blir avsluttet samtidig? Eller blir bare permisjon hos A utsatt, og jeg må tilbake på jobb hos B tidligere ? Blir gal av denne permisjonsøknaden, og føler jeg desverre ikke får svar hos NAV. Er det noen snille der ute som vet?
Tre små troll :) Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 Hmm, vanskelig... Tipper de ikke vet på NAV engang. Når du tar gradert uttak sparer du jo opp dager med foreldrepenger som NAV "skylder" deg. I ditt tilfelle blir det 1 dag i uka i 11 uker (hvis jeg har skjønt riktig). Altså, du opparbeider deg 11 dager ekstra med foreldrepenger. I utgangspunktet kan du jo egentlig benytte de dagene hvor du vil, vil jeg tro. Men det kompliseres jo litt av hvor mye du tjener og om arbeidsgiver ev betaler det overskytende av 6G?? Men logisk sett skulle du kunne ta ut de 11 dagene hos begge arbeidsgivere, men vet ikke om det funker sånn. Vil jo uansett kun være snakk om 2-3 uker i ditt tilfelle. Kan jeg spørre hvorfor du tar så mye perm før fødsel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå