Gå til innhold

Var dette lite å betale en barnevakt?

Anbefalte innlegg

Hadde barnepass her til vesla på 2 år i natt.. Hun kom etter ungen var i seng, og barnet våknet ikke mens hun satt her :) Hun kom rundt kl 20 og var her til i 2-tiden.. 400 kr fikk hun + brus/snop/chips.. Føler jeg burde betalt mer, men hun sa jo det var nok, hun hadde ikke forventa penger engang.

Fortsetter under...

Hvor gammel er hun?

I grunn er det helt ok betaling for minimalt med arbeid. Jeg har selv betalt den summen til ei tenåringsjente som satt barnevakt fra etter barnet hadde sovnet til rundt samme tid.

Kjøpte inn brus, snop og chips, pluss at jeg også leide inn en dvd etter barnevaktens ønske, hun fikk lov å ha med en venninne eller kjæresten også om hun ville.

Hun er 21 år, går i samme klasse som meg på skolen:) Hun fikk låne internett her og så litt på tv'n og slikt. Er alenemamma men har så sjelden barnepass så aner ikke hva som er passelig sum.. Dessuten sa jeg til henne at hun kunne ringe nårsomhelst dersom barnet ble urolig og ikke fikk sovne igjen, og jeg da ville skynde meg hjem. HI

I og med at hun er over 18, er det kanskje litt lite. Men hvis hun er en venninne av deg, er det ok. Jeg betaler 100,- kr timen til de som er over 18, de har jo ofte helgejobber i butikker o.l, så hvorfor skal de jobbe her hos meg hvis de får dårligere betalt enn "på jobben"?

Hmmm... hadde hun forventet å få penger da, eller var det ikke en vennetjeneste?

Jeg vet ikke... man kan jo aldri gå ut om det skal koste en hel arbeidsdag... i allefall ikke om man er alene mamma!!!

400 + snop.... nei, synes det var nok jeg!

Annonse

Tror ikke at det å sitte barnevakt skal sammenlignes med annen type jobb....... Synes 400 kr. er evig nok! Men til en annen gang, kan det jo være greit å forhøre seg litt på forhånd, så slipper man følelsen om man har betalt for mye eller lite!

Før jeg selv fikk barn, kunne jeg gjerne passe mine venninners barn, uten at jeg skulle ha noe for det! Men det var jo selvfølgelig hvis jeg ikke hadde andre planer for dagen/ kvelden!

Takker for mange svar! Egentlig var dette en vennetjeneste, så da hun fikk pengene ble hun litt overrasket kan man si, og sa hun godt kunne sitte lengre:) Men betaler nå uansett da.. Hun hadde ingen andre planer for den kvelden.. HI

Annonse

Man betaler mer når de er over 18 fordi man, når man er over 18, kan ha alle mulige "vanlige" jobber og får en "vanlig" lønn. Min barnevakt, f.eks., jobber på en cafe i helgene. HUn sitter ikke her hos meg for mindre enn 100,- kr i timen når hun kunne vært på jobben og tjent MYE mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...