Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #1 Skrevet 24. september 2011 Har et barn på to år og to måneder som har slutta med bleie. Det går helt fint hjemme og når vi foreldre er med ute, men i barnehagen blir det mer styr. Hun tisser ofte på seg når de er på tur eller ute og leker. Jeg vet ikke om de tar henne inn for å prøve seg på do, krever heller ikke dette av barnehagen egentlig. Når de er inne sier hun fra når hun må på toalettet og har full kontroll . Nå er jeg usikker på hva personalet synes, de er alltid positive og sier at "dette går så greit" men jeg syns det hele er litt flaut. Det kan gå dag uten uhell, så kommer en dag med tre uhell og så er det bra noen dager. Bør jeg si at de skal ta på bleie når de er ute? Bør jeg anta at hun ikke er helt klar for å slutte? Hva tror dere personalet mener, innerst inne? De er så snille og er bare positive, men jeg vil jo ikke være en sånn teit mor som absolutt skal ha ungen bleiefri fortest mulig. Føler bare at hun er klar for det? Eller? Supert Om noen kan svare:)
Willy Wonka Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 Jeg synes det er veldig rart at barnehagen ikke har dorutiner. Min gutt sluttet med bleier i fjor og da hadde de faste do-rutiner. Han hadde aldri uhell i barnehagen fordi de små ble satt på do til faste tider. Var mer uhell hjemme da vi glemte å minne han på dette. Når man slutter med bleie er det vanlig at de må minnes på å gå på do. Husker jeg nevnte for ped.leder at "så flott at han ikke ha uhell i barnehagen". Da svarte hun med at han ikke fikk sjanse fordi de minnet barna på å gå på do til faste tider. Ville absolutt snakke med barnehagen om dette.
Underveis --> Skrevet 25. september 2011 #3 Skrevet 25. september 2011 Vi har litt av samme problematikken, men jeg ville heller sørget for at barnehagen får henne på do før de går ut, enn å sette henne på do til faste tider. Her førte det bare til frustrasjon hos gutten og masse uhell hjemme. Her minner vi ham nemlig ikke på det, med mindre det er helt åpenbart at han må. Det er viktig at de lærer å si ifra selv, synes jeg. Hvis alt bare ordnes for de, så kan de jo bare la være å tenke på det, og da lærer ikke å si ifra. Her følger han nå alle de andre barnas rutiner og etter at de ikke tok spesielle hensyn til ham, annet enn det naturlige før de går ut, etter eller før de har spist osv, så er det nå nesten ikke uhell. Det er flere uhell når de er lenge ute og han har det travelt, men selv om det kommer litt i trusa, så har det aldri vært et alternativ for oss å ta på igjen bleia nå som den er av. Føler forøvrig med deg, for jeg har akkurat samme tanker om teit mor som vil ha barnet bleiefri så fort som mulig ;-) Det vil jeg jo forsåvidt, men så lenge han er tørr på natten, så tolker jeg det dithen at han faktisk er klar.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Hør om de har dorutiner. De fleste barnehager har det. Barn er engang slik at de ofte er så inne i sin egen lekeverden at de ikke kjenner at de må på do før det er for sent. Hva presonalet mener er umulig å si noe om, hva med å spørre? Det høres forøvrig ut som en helt normal unge i bleieslutt alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå