Stoltmamma:) Skrevet 24. september 2011 #1 Skrevet 24. september 2011 Hei. Jeg har en sønn på snart 6 måneder..I det siste har han begynt å få rykninger (jeg vet ikke en bedre måte å forklare det på) i nakken. Han ligger eks på ryggen og hodet går fra den ene siden til den andre i ganske hurtig tempo, og det varer såpass lenge at jeg avbryter det med å lage lyd eller annet slik at han fokuserer på meg. Andre ganger kan der være i armene, slik at han nærmest slår seg selv i ansiktet gjentatte ganger eller at armen går fra luften og ned på underlaget. Jeg skal selvfølgelig ta opp dette på HS, men lurer på om noen av dere har opplevd noe likt med deres barn eller kanskje vet hva dette kan være? Hilsen bekymret førstegangs mamma
Bad habits har tre små Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 Nei, det der har jeg hverken sett, lest eller hørt om. Jeg forstår at du blir litt bekymret. Jeg ville absolutt forhørt meg med lege eller helsesøster.
gulda Skrevet 24. september 2011 #3 Skrevet 24. september 2011 Kanksje noe annet enn dette, men min spreller iallefall veldig med armer og bein, og har slått seg selv i hodet mer enn en gang med veivinga si! Ikke opplevd det med hodet. Men nummer en gjorde det når han var litt eldre. Husker ikke hvor gammel, men han var sånn at han satt i barnestol og spiste skive. Da snudde han hodet fra side til side i voldsom fart. Da var det mange her på dib som opplevde det samme, og mange som trodde, og som hadde fått forløart fra sin HS, at mange syntes det var gøy å bli svimmel på den måten. Så kanskje..? Det med hoderistinga gikk iallefall over, og han er en smart gutt som i følge barnehagen ligger langt fremme på alle områder. Så håper dette kan roe deg litt, og så får HS vurdere om det er noe å ta tak i.
Bad habits har tre små Skrevet 24. september 2011 #4 Skrevet 24. september 2011 Ja, akkurat sånn er det mange barn som gjør gulda. Men de er gjerne litt eldre. Et barn på 6 mnd er ikke bevisst egen kropp på samme måte. Jeg blir ihvertfall bekymret når HI beskriver det som om hun må "hente" barnet inn igjen. Jeg tenker nevrologisk med en gang, men så er jeg kanskje litt nevrotisk;-)
gulda Skrevet 25. september 2011 #5 Skrevet 25. september 2011 Ja, kan godt være de må være eldre for å gjøre slik. Hun bør kontakte helsesøster, men å gå og være veldig bekymret i seg selv hjelper ingen.. Men få sjekket det opp, sånn du skriver du vil gjøre!
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 25. september 2011 #6 Skrevet 25. september 2011 Om det är ryckningar som inte går att stoppa ved att du håller på det - alltså kramper. Då ska du ta kontakt med läkare. Inte vänta på helsesyster! Pratar av egen erfarenhet! Men är det ryckningar som ger sig när du håller i barnet - eks ett ben som rycker och du håller i det så slutar det. Då kan du ta det med helse syster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå