Gå til innhold

Kan en 12 åring passe sine søsken på kveldstid ?

Anbefalte innlegg

Hvor gammel må elste jenta være for å passe sine søsken 4-5 timer på kveldstid ?

Hun er nå 12 år, er det for tidlig enda ? De andre barna er 7 og 9 år.

Elste jenta er rolig, ansvarsfull og jeg stoler 100% på henne.

Fortsetter under...

tja... Vanskelig å vite synes jeg. Personlig tenker jeg nei, men jeg satt ofte barnevakt for selv spedbarn på kveldstid da jeg var 12 år. Men om noe skulle skje tenker jeg at en 12 åring er for ung

Ikke noe problem så lenge du eller noen andre er tilgjengelige og ikke så langt unna.

MEN husk - pass på at sånne jenter ikke får/tar for mye ansvar sånn generelt. De skal også få lov til å være barn på lik linje med sine småsøsken.

Annonse

Jeg hadde aldri gitt min 12 åring det ansvaret. Noen timer om ettermiddagen er helt ok, men når kvelden kommer skal det være en voksen, ansvarlig person tilstede!

Man kan aldri stole 100 % på et barn uansett hvor "ansvarlig" det er. Ting kan skje som et barn ikke har forutsetninger til å takle.

HI her,

Hvor gammel bør hun være før hun kan passe 4-5 timer på kveldstid da ? Snakk om en fredagskveld fra 19-23/24 tiden.

Alle mine barn vet hva de skal gjøre i brannsituasjon, ikke åpne døren for fremmede osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...