Gå til innhold

Positiv eggløsningstest = gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stabil syklus på 30 dager og er nå to dager for sen. Var tom for graviditetstester og tok en EL-test i stedet. Den vister positiv! Det er en sånn billigstrimmel, men begge strekene er like sterke. Rett etter EL hadde jeg masse stikkinger der nede. Har fått utrolige ømme brystvorter, da jeg pleier å ha vondt i hele brystet. Hva tror dere? Kan en EL-test være positiv 2 dager etter IKM?

Er så spent! :D

Skrevet

Ikke erfaring, men har hørt at de skal slå ut på HCG. Så du er nok gravid! Men ville ha kjøpt en gtest i morgen, kanskje du har et apotek i nærheten som har søndagsåpent.

Så spennede. Lykke til!

Skrevet

Gratulerer så mye, da er du nok gravid:D Dem slo ut positivt da jeg var gravid:)

Skrevet

Wææh! Er så spent! Har prøvd i 2,5 år.. Tenk om det er vår tur!

Skal ikke ta gleden på forskudd, men wææh.. :D

Skrevet

Så spennende Melisbaby2012

svarer kun fordi jeg føler vi er i samme situasjon. Har 2 barn, 12 og 14 år, fra tidligere ekteskap men har vært sammen med min nåværende samboer i snart 5 år. Vi har prøvd i overkant av 2 år men det er kun det siste året vi har fått "hjelp". Mannen er sjekket og han er klarert - og mer enn det hihi :)

Har gått på pergo 6 ggr, og bortsett fra den første kuren så har de andre vært doble. Har vært gravid 3 ggr men mistet. Og alle gangene har jeg mistet i SA rundt 9 uker.

Men nå er jeg skikkelig spent. Selv om jeg har veldig uregelmessig mens så har pergoen hjulpet meg med å få mensen på ca samme dato hver mnd i 5 mnd nå, så jeg venter mensen i begynnelsen av neste mnd. Grunnen til at jeg er spent er fordi jeg føler meg skikkelig trøtt, oppblåst mage, hard mage, litt såre brystvorter og så har jeg sjekket livmortappen som sitter langt oppe og bakovervendt, stikkinger begge sider av magen. Men mulig at dette er kun innbildninger.....selv om jeg ikke håper det :)

Er bare såååå klar for å få et barn til. Og det hadde også vært så koselig for samboeren min å få et biologisk barn. Han har jo ingen. Så håper vi er heldige snart for jeg er 36 år nå, og han er 40 år.

Ønsker oss begge masse lykke til :))

Skrevet

Hei :) Da er du oppi det samme som meg :) El tester viste positiv en dag i syklus og har nå slått ut i 4 dager (7 ganger totalt) Jeg er 5 eller 9 dager over ink. ingen symp på tanta. Men en positiv graviditetstest etter et lite fall( men det burde jo ikke påvirke til det resultatet) og 4 neg tror jeg. Vist dette er eggløsning (siden den har smilt så mange ganger på rad) så får jeg en syklus på over 50 dager. Har aldri vært senere enn dag 35 men dette var mnd jeg sluttet med ppiller. Legen sa det nok var derfor.

Ellers har jeg 31 dager helt til forje mnd med 27 dager. Derfor jeg skriver jeg kan være 9 dager over ink.

Jeg skal teste igjen i kveld med el testeren siden det er det jeg pleier og siden jeg drakk mye brus i natt. Så blir spennemnde å se hva den viser i kveld :)

Skrevet

Føler med dere, damer!

Men dette er vår måned ;-)

Er livredd for å gå på do, tenk om det er rødt på papiret!

Eller tenk om de eggløsningstestene viser feil og en graviditetstest viser negativ! Skal jeg ta en CB i morgen, eller kanskje i dag?

Har hørt at eggløsningstester kan slå ut før en g-test.

Sambo er helt i ekstase! Første han spurte om: "Når kan vi fortelle det til alle?"

Dette er vårt første barn :-)

Skrevet

Mine vart posetive barre den kom i kontakt med streken. Billigstrimmler LH.

Lykke til :o) Har trua på deg.

Skrevet

Da skal jeg ha trua jeg også! :))

Takk for støtten! skal se om jeg kommer meg på et søndagsåpent apotek i dag.

Skrevet

Har akkurat tatt en g-test... og den var negativ? :(

Skrevet

Hei Melisbaby2012

vil bere ønska deg lykke til :) Ang eggl testar/ g. testar. Dei du kjøpe rpå apoteket har følgande sensitivitet: 40 på eggl og 25 på g. test. hcg og lh hormonen er nesten like, eggl testen slår ut på både graviditet og forhøya lh, g stestane kun på hcg. G testane skal derfor slå først ut. Eg har lest ein plass at sensitiviteten på testane i samme pakke kan variera altså opp til 25 og 40, men begge skal slå ut på 25 eller 40 ( det som står) Lykke til!!

Skrevet

Var 25 på begge testene jeg tok, men har ikke gitt opp håpet :-)

Tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...