Gå til innhold

Er det mulig... Mannen som handler

Anbefalte innlegg

Skrev handleliste for mannen skulle handle. Skrev til og med på hvor mye fx 2 pakker 400 g kjøttdeig.

Nå kommer han hjem med masse feil mat (skinke i tern frem for svinekjøtt i strimler) og flere ting som er glemt og ting vi slett ikke trengte (egg som vi allerede har 2 pk a 18)

Lure på om han virkelig er så teit han ikke klare handle etter liste eller om han gjør det med vilje slik jeg også på ta på meg denne jobben.

Frustrert............

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143609269-er-det-mulig-mannen-som-handler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha....

Jeg foretrekker å handle sjøl, selv om mannen min er flink til å handle det som står på lista. Men han handler det som står på lista og ikke en rosin mer enn det som står...

Han kommer ikke f.eks. på at ting kan "høre" sammen. Dårlig eksempel kanskje, men om det står gele på lista, så kjøper han gele, men ikke vaniljesaus...

Kjenner jeg gruer meg til jeg skal operere og mannen skal handle i noen uker. Akkurat slik kunne min mann også gjort. Selv om han vet hvilken saus vi bruker eller hvilket brød kunne han fint kjøpt noe annet haha =D

Må nok planlegge å handle en del før jeg opererer og bli med i butikken så fort jeg er i stand til det etterpå =)

Annonse

"De fleste kvinner har dessverre ikke menn som er villige til å gå i butikken"?!?

Hvilket miljø vanker du i?

I min verden er det helt normalt at menn og kvinner deler på de oppgavene som må gjøres. Her er det ikke mer "flott" at en mann handler, enn at en kvinne gjør det.

Makan så ekstremt lave forventninger enkelte har til menn. Skamroser du menn for å hente egne barn i barnehagen og eller?

16:25

Å herregud hvilken planet er du fra da?

Et hvert menneske som kan lese klarer vel å følge en handleliste?? I hvertfall når dama i tillegg har spesifisert hva som skal handles?

Nei, jeg føler meg jammen meg ikke priviligert over å ha en mann som orker/klarer å gå til butikken og i tillegg få med seg det som er på listen OG hvis han er ekstra kreativ finner på noe godt vi kan ha til middag/snacks eller lignende. Det er normalt det... om det er mann eller dame. Vi lever i 2011.

Lagde matplan sammen slik han også fikk bestemme hva vi skal spise neste uke.

Bra man har litt kreativ sans og kan trikse og fikse med det man har i matskapet.

Som "straff" for feilhandling ble ny ukes meny, lagd på innhandlet indredienser, ikke i tråd med mannens smak.

Kanskje han lærer å lese liste til neste gang:-)

Han mannen i Jarlsberg reklamen "er" mannen min om jeg kjøper feil smør fordi det er på tilbud.

Og nei, han er ikke dysleksiker.

HI

Du får gi han frie tøyler til hva dere skal spise. Da jeg ble operert gikk det i pizza, pølser, ostesandwich osv. Mannen handlet og lagde maten. Var ved å spy av all søppelmaten, men trøstet meg med det kun var en periode.

Mannen min kan finne på å gå i butikken om lørdagen og ikke kjøpe godteri til ungene selvom lørdag er eneste dag i uken vi koser oss med godteri.

Tror noen ganger han bare løper inn i butikken og river et eller annet ned fra hyllene. Samme hva.

Lykke til med operasjonen

hehe.. mannen min er akkurat lik. og i tillegg handler han ting som ikke står på lista som vi har hjemme fra før, noe som er veldig unødvendig. jeg skriver agurk og han kommer hjem med paprika.. Ja, han har dysleksi, men kjære meg, alle vet forskjell på agurk og paprika liksom. han er helt håpløs.

Min handler også ting som ikke står på listen.

Mannen min har et eller annet med egg. Må tydeligvis handle det hver gang han handler så nu ser det ut som vi har hønseri med alle de eggene i kjøleskapet.

God å høre at min ikke er et enkelt stående tilfelle, men hvorfor er det slik?

Annonse

Nei vet du hva. Mannfolk må kunne klare å handle etter liste. Det er faktisk et minimum av hva man kan forvente.

Om du ikke har en mann som er villig til å dra på butikken så får du nekte han å spise maten du sleper hjem. Kanskje han letter på rævva og tar i et tak. Eller han sulter i hjel i sofaen og da er du kvitt gubbejævlene, noe som kanskje er like greit.

Sånn rent bortsett fra at gubben alltid kommer hjem med ekstra godteri i handleposen og også har funnet på en middag selv, så går det fint her i huset...

Vi deler på å handle, mens jeg planlegger middager da jeg stort sett er den som lager.

MEN jeg er borte et par uker i slengen av og til og det ser ikke ut til at barn eller mann har lidd noen nød....

Synes det er latterlig med en her som sier noe i den duren om at menn ikke vil akseptere å handle mat osv... Det der var holdningene for 40 år siden og ikke nå.

Da er han som min demente bestemor, bare at hun handler kaviar (!?!) hver gang hun er på butikken. Hun har kjøleskapet fullt:) Man må jo smile. Hun vil forresten aldri ha det på brødskiven, så vi skjønner ikke helt greia.

Mannen min liker å handle matvarer, og det gjør jeg også. Klarer fint å svi av en time eller to på feks Ultra eller lignende.

Glad han ikke slekter mer på faren sin som tropper glad og fornøyd opp lille julaften med 8 hodekål istedetfor kålrabier, og kommer hjem med and istedetfor kalkun til nyttår.

Haha.. Denne likte jeg.. Sånn er dether i huset også nemlig! Samboeren handler flere ganger i uken.. Og om han bestemmer middagen kjøper han for eksempel ostesnitzler og ris men ikke noe annet.. Hva med grønnsaker? Veldig kjip middag med tørr ris og snitzler altså.. Helgekos likedan.. Jeg skriver at han skal kjøpe salat, og vet dere hva han kjøper?? Jo, isbergsalat selvfølgelig.. Hehe.. Når jeg skriver salat for meg selv så skjønner jeg at det innebærer mye mer enn et salathode:)

Her handler mannen etter eget iniativ og svinger opp de beste måltider!

men han kan finne på å handle møbler/tv og div uten å høre med meg først, så vi har nå et kjempe stort glassbord som sallongbord. Kjempe smart når man har små unger :D

pappan min er slik handleliste type, kjøper aldri noe mer enn det som står på lista moren min har skrevet.

hehe, han skulle ta julehandelen et år. Min mor hadde blant annet skrevet pålegg uten å utdype det nærmere, og han kom hjem med en boks med italiensk salat:D

Haha.. Artig å lese :)

Mannen min skulle kjøpe tre ting på butikken. Han glemte den ene og tok feil av den andre haha.

Selv om jeg ofte skriver lapper til han og forklarer nøye så blir det alltid ett eller annet feil. Men pytt sann. Det som irriterer meg er at han ofte velger kjempedyre produkter som er helt unødvendig, eller at han ikke ser på datostempling og kommer hjem med mat som har 1 dags holdbarhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...