Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye klær, evt yttertøy bruker dere på babyene i vognen? Bruker dere pose i vognen nå elr dyne og teppe? (ikke lett å være over bekymret førstegangsfødende)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå om dagen ligger hun på lammeskinn med dyne over seg. Har på seg vanlige klær, ull el fleecejakke og en tynn lue. Stort sett mellom 10 og 15 grader her og kan være litt vind.

Tror ikke det drøyer så lenge før vi begynner med pose, men det er mest fordi hun sparker av seg dyna da.

Skrevet

Dette lurer jeg også litt på...

Gutten min er snart åtte uker, og jeg har hatt Voksi-urban-posen i vognen en ukes tid. Det er stort sett 10-15 grader ute. Inni posen har han vanlige inneklær (body og bukse), samt en strikket jakke av ull på overkroppen og lue av ull på hodet, av og til tar jeg også på ham noen tynne ullvotter.

Er det for mye? Ser av andre tråder her inne også at mange fortsatt bruker dyne...

Skrevet

Har lammeskinn og dyne, vanlige klær (body i bomull og bukse) og lue på gutten. På morgenen og kalde dager har han ullbody og strømpebukse i stede for bukse. Har prøvd å ha på han ullgenser/jakke i tillegg og han blir alt for varm. Klissvåt når jeg tar han opp! Har eventuelt på han et par votter når det er kaldt fordi han ligger med hendene utenfor dyna.

Skrevet

Jeg har begynt med ull den siste uken på småen. I vognen ligger hun på lammeskinn, og hun har kun på seg body og strømpis. Svigermor har strikket en pose i ull, så den har hun på seg, også et ullteppe over, hehe:p Men hvis det er skikkelig drittvær tar jeg dyne på henne istedet for teppe. Sjekker ofte at hun ikke er for kald eller varm, selv om hendene ligger utenfor er de varme så tenker ikke å begynne med votter helt enda. Her er det rundt 12-13 grader, så venter litt med å begynne med pose. Går straks over til sportsvognene itillegg, snufs:(

Skrevet

Pose bruker jeg når det er 0 grader eller kaldere. Vi har dunpose, og den er altfor varm i plussgrader. Jeg bruker en god dundyne og lammeskinn i vognen nå. Babyen har på seg ull innerst og fleece utenpå.

Skrevet

Vi bruker kun dyne i vogna. Men den er litt stor, så den er brettet dobbel. Er det sol og varmt bretter jeg ene halvdelen vekk, så han bare har ett lag dyne, er det kaldere, bretter jeg begge over han.

Under dyna ligger han stort sett i inneklær. Body, bukse og sokker. Har en fleece-jakke med hette på overkroppen. Lue funker ikke så godt hos oss, de gnikkes liksom av raskere enn svint. Så bruker hetta på jakka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...