Gå til innhold

Olufine - Hva syns du om det til datteren min?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er for mye guttenavn for meg, synes rett og slett det var grusomt. Hadde enda Oluf vært et fint guttenavn, men det er ikke det heller...

Synes ikke om å lage jenteending på et guttenavn jeg (med noen unntak)

Syns dette er et uheldig navn å gi et barn altså... Som allerede skrevet her- med dagens mobbekultur HVORFOR gi barnet et navn som formelig roper mobbeoffer???

Du kan jo finne et annet navn på O, feks Odine som er en bedre "forjenting" av et guttenavn. Inspirasjonen til navnet kan jo tillegges din bestemors navn uansett :)

Annonse

Men seriøst.. Tror dere virkelig at barn blir mobbet bare pga navnet sitt? Nei, vet dere hva, det tror jeg ikke skjer. Om det er et normalt, sosialt og omgjengelig barn så mobbes det ikke pga navnet. Og skulle barn mobbe noen pga navnet så tror jeg ikke Olufine hadde blitt mobbet. Det er da ikke noe merkeligere enn mye annet! Og ikke rimer det på noe rart heller. Jeg tror ikke det finnes noen sjanse for at barn blir mobbet bare pga et navn (som dessuten ikke er noe rart). Skal barn bli mobbet for navnet så måtte de nok ha het "Lykkeponni" eller "Tornerose" altså noe som forbindes med noe annet. Barn idag har ikke noe formening om Olufine siden det er så sjeldent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...