Gå til innhold

Jeg er snart 17 uker på vei med nr.2 og kjenner ikke liv...

Anbefalte innlegg

Er det normalt eller bør jeg bli bekymret ?

Jeg husker jeg kjente liv tidlig med nr. 1, og på denne tiden kunne til og med pappan kjenne liv utenpå magen...

For 3 uker siden hørte vi hjertelyden hos legen (uke 14).

Fortsetter under...

jeg er nakkurat like langt med nr 2 som deg, og har kjent sporadiske smådult i noen uker nå. Husk at dersom morkaka ligger foran ut mot magen så kan man kjenne spark senere! Du skal vel straks på UL du og (tirsdag her) og da får du nok se en baby som sparker :)))

Jeg også kjente tidlig liv med førstemann. Er gravid med andremann nå kjente ingen ting før rundt 19-20 trur jeg. Har morkaken foran :-) Trur ikke du skal bekymre deg hvis dere har hørt lyd :-) Slapp av og gled deg til UL.

Tror du bare skal slappe av :) Jeg er nå gravid med nr. 3 og kjente ikke noe tegn til bevegelse før i uke 19- 20..... Ikke ligger morkaka i veien, så det var ikke årsaken.... Er nå i uke 35, og jeg kan love deg at her er det liv nå- døgnet rundt :)

Skjønner godt at man blir bekymret, man leser jo så mye her inne- du har jo dem som kjenner liv allerede i uke 11-12..... - Personlig tror jeg at det mest sannsynlig er luft, men man vet jo aldri.........

Med nummer 3 kjente jeg ikke skikkelig liv før uke 19, men da lå morkaken foran..

En annen ting var at jeg var veldig stor, og grunnen til det var mye fostervann. Da vi kom til ordinær UL hadde ungen stor tumleplass i alt vannet og trengte ikke sprake meg så fælt ;)

Vi har ikke nerver på innsiden av livmoren vet du, så vi kjenner ikke liv før de sparker hardt nok til at det blir bevegelse i omkringliggende organer. Om morkaken, eller mye fostervann isolerer, kan ungen bli ganske stor før den klarer sparke så hardt.

Annonse

Tusen takk for mange svar dere! :)

Jeg måtte til legevakten i dag (av helt andre årsaker), og da ville legen høre etter hjertelyden. Hun måtte lete litt men fant den til slutt, så da vet jeg i hvertfall at babyen vår lever :- D Dessuten hørte hun at den sparket også, så da er den i aktivitet. Satser på at jeg har mye fostervann eller foranliggende morkake.. :)

Nå er det 2 uker til UL, det gleder vi oss til.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...